اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

همایش وقف، بصیرت و ولایت برگزار شد

همایش وقف، بصیرت و ولایت با حضور مشاور استاندار در امور روحانیون و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

همایش وقف، بصیرت و ولایت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین ظهر امروز در این همایش اظهار داشت: در طول تاریخ حوادث بسیاری برای امت اسلام به وقوع پیوست که پیامبر اکرم(ص) همه آنها را پیش‌بینی کرده بود.

حجت‌الاسلام رضا نوروزی ادامه داد: در بین تمام این حوادث خطرات هیچ یک به اندازه فتنه مورد توجه پیامبر اکرم(ص) قرار نگرفت و در خصوص هیچ یک از حوادث تا این حد تأکید نکردند.

وی اضافه کرد: علت این تأکیدات این است که هرجا که شرایط مشوش شدن مردم فراهم شود، قطع یقین احتمال هلاکت آنان نیز افزایش می‌یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین عنوان کرد: ملت ایران نیز در سال 88 فتنه عظیمی را شاهد بودند که در این حادثه به علت غبارآلود بودن فضا، تشخیص حق و باطل از یکدیگر به راحتی ممکن نبود.

نوروزی تصریح کرد: وجود چنین فضای غبارآلودی کار مردم را سخت کرد و در این بین فقط افرادی که از هوشیاری و بصیرت لازم برخوردار بودند موفق شدند حق را از باطل تشخیص داده و به گمراهی کشیده نشوند.

وی بیان داشت: پس از ماه‌ها سکوت در برابر حوادث پس از انتخابات که از سوی سران فتنه هدایت می‌شد، ملت ایران در 9 دی ماه 88 که شاهد هتک حرمت به امام حسین(ع) بودند، حماسه عظیمی را خلق کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین گفت: این حماسه بزرگ که جواب دندان شکنی به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داد، برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

نوروزی افزود: ملت همیشه در صحنه ایران باید دقت داشته باشند که تنها راه برون رفت از فتنه، برخورداری از هوشیاری و بصیرت است بنابر این هیچ‌گاه نباید از افزایش بصیرت خود غافل باشند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف اظهار کرد: مسلمانان در همه شئون زندگی خود به اهل بیت(ع) اقتدا کنند زیرا اقتدای به آن بزرگواران موجب دست یافتن به سعادت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین افزود: یکی از اموری که اهل بیت (ع) توجه ویژه‌ای به آن داشتند، مسئله وقف بود.

نوروزی اضافه کرد: در مکتب خاندان وحی وقف جایگاه ویژه‌ای داشت تا آن جا که حضرت علی(ع) خود را به سختی واداشته و در تابستان‌های گرم حجاز چاه حفر می‌کرد و درست در همان لحظه که تلاشش ثمر می‌داد، آن را وقف می‌کرد.

وی ادامه داد: این اقدام از سوی حضرت علی (ع) در شرایطی صورت می‌گرفت که چاه آب یکی از پرارزش‌ترین دارایی‌ها به شمار می‌رفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین بیان کرد: یکی از توصیه‌های قرآن کریم به انسان‌ها، ناپایداری دارایی‌های دنیا و برتری داشتن باقیات الصالحات است.

نوروزی عنوان کرد: این کتاب آسمانی به انسان‌ها سفارش می‌کند که اگر دارایی انسان تبدیل به باقیات الصالحات شود، کمال خود را طی کرده و برای انسان بهتر است وگرنه در حد زینتی دنیایی باقی می‌ماند.

وی تصریح کرد: نکته قالب این است که یکی از راه‌های تبدیل اموال دنیایی به باقیات الصالحات، وقف است و موجب پایدار شدن مال انسان شده و لباس عمل صالح اندام آن می‌پوشاند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با بیان اینکه وقف می‌تواند فانی را باقی کند، گفت: هر مال و ثروت دنیوی که در این قالب ظاهر شود، قطع یقین ماندگار می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: نگاهی به موقوفات گذشتگان این ادعا را به درستی اثبات می‌کند، چراکه افرادی که سال‌ها پیش اموال خود را وقف کرده‌اند و امروز در این دنیا نیستند، به جز مالی که در قالب وقف به دست خداوند متعال سپرده‌اند تمام دارایی خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: این اموال با گذشت سال‌ها برای واقف همچنان پابرجاست و خیرات آن هنوز که هنوز است به دست واقف می‌رسد.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول