اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صدا و سیمای لرستان:

رسانه‌ها باید فرهنگ وقف را در باورهای دینی مردم نهادینه کنند

سرپرست صدا و سیمای لرستان گفت: رسانه‌ها باید فرهنگ وقف را در باورهای دینی مردم نهادینه کنند.

رسانه‌ها باید فرهنگ وقف را در باورهای دینی مردم نهادینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌‌آباد، عصر امروز در سومین همایش وقف و رسانه‌ها در خرم‌آباد، محمد بازوند اظهار داشت: وظیفه ما رسانه‌های مختلف در مورد آگاهی به مردم در رابطه با وقف و آثار ابدی که دارد، تبلیغات درست و دائمی است و در این زمینه نباید به روز و هفته وقف بسنده کنیم و فعالیتی همیشگی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شناخت در مورد اینکه این کار خیر چه آثار و برکات همیشگی دارد و مردم به جای اینکه بخواهند دارایی‌های خود را به عنوان صدقه بدهند آن را به وقف تبدیل کنند وظیفه ما رسانه‌ها است.

بازوند تصریح کرد: خیرین و مردم نیکوکاری که می‌خواهند دارایی‌های خود را وقف کنند باید سعی کنند از راه قانونی و از طریق خواندن صیغه وقف زیر نظر اداره اوقاف این کار را انجام دهند تا در آینده مدعی از طرف وارثین نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وقف عملی هم جاریه و هم صدقه است، گفت: صدقه به خاطر اینکه موردی را که شما وقف می‌کنید کاری خیر و خداپسندانه است و جاریه به این دلیل که آثار و برکات آن مستمر و به صورت دائمی است.

سرپرست صدا و سیمای لرستان با اشاره به اینکه در زمان کنونی ما وقف کمتر دیده می‌شود، عنوان کرد: ما خیرین بسیاری در کشور و حتی استان داریم اما ایرادی که به بعضی از آنها وارد است این است که این خیرین کار خیر خود را از کانال وقف کردن و از راه قانونی زیر نظر اداره اوقاف به ثبت نمی‌رسانند تا کار خیر آنها همیشگی و ابدی باقی بماند و شناخت در رابطه با این مسئله کار و وظیفه ما رسانه‌هاست.

وی اضافه کرد: آگاهی رساندن به خیرین در زمینه اینکه نیاز ما برای وقف در چه رابطه‌ای است و وقف کردن به نظر قانونی و از راه صیغه‌خواندن بهتر و در پرونده عمل برای همیشه ماندگارتر است از وظایف همه رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری و... است.

سرپرست صدا و سیمای لرستان تأکید کرد: با توجه به اعتقاد و باور دینی که ما داریم باید بدانیم وقف علاوه بر پاداش اخروی پاداش دنیوی و فواید و آثاری را که در این دنیا به جای بگذارد نیز دارد و باید رسانه‌ها تلاش کنند به واقفان این آگاهی را بدهند که در شرایط فعلی مردم نیاز دارند.

وی عنوان کرد: وظیفه ما همه رسانه‌ها این است که از موقوفه‌هایی که در این استان وجود دارد مستندسازی کنیم و در این راستا با توجه به گزارش‌های خبری و تصاویر بتوانیم فرهنگسازی کنیم.

وی اذعان داشت: ما در مقابل کسانی که اموالشان را وقف کرده‌اند و از طریق کار آنها افرادی توانسته‌اند به مدارج عالی برسند و حتی در دانشگاه‌ها به مدارج علمی بالایی برسند گزارشاتی تهیه کنید.

سرپرست صدا و سیمای لرستان بیان داشت: شناخت مردم از اینکه وقف چه آثار ماندگار و ادبی دارد یکی از وظایف مهم و اساسی رسانه‌هاست.

بازوند با گرامیداشت حماسه 9 دی که در سال 88 اتفاق افتاد، گفت: این حماسه بزرگ در لرستان 8 دی و حتی یک روز قبل از 9 دی اتفاق افتاد و همه ایرانی‌ها و به خصوص لرستانی‌ها نشان دادند که همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند و توانستند طومار فتنه را در هم بشکنند.

این مسئول در پایان یادآور شد: در طول سه دهه‌ای که از انقلاب می‌گذرد همواره در برابر اتفاقات ناگواری که فتنه‌گران رخ داده‌اند مردم به خوبی به صحنه آمده‌اند و تمام فتنه‌ها را خاموش کرده‌اند.

انتهای پیام/85001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول