اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

نقش رسانه‌ها در تمام حوزه‌های وقف پررنگ است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها در تمام حوزه‌های وقف شامل موضوع، مصادیق، مصارف و نتایج وقف نقش پررنگ و تاثیرگذاری دارند.

نقش رسانه‌ها در تمام حوزه‌های وقف پررنگ است

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: وقف یعنی آینه نیک‌اندیشی و خیراندیشی انسان‌ها و نشان مردمی بودن اخلاق و اندیشه بشری است.

وی با بیان این‌که در اسلام به موضوع وقف توجه بسیاری شده است، افزود: حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) از نخستین واقفان بوده‌اند.

ائمه(ع) در عمل و گفتار به موضوع وقف توجه داشتند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ائمه(ع) هم در عمل و هم در گفتار به موضوع وقف توجه ویژه داشته‌اند.

لطفیان با بیان این‌که نتیجه وقف باید به صورت آنی در زندگی مردم قابل مشاهده باشد، یادآور شد: مردم با دیدن اثرات وقف در زندگی خود و لمس آن از انجام این عمل خیر لذت می‌برند.

وی به نقش رسانه‌ها در بحث وقف اشاره کرد و اذعان داشت: رسانه‌ها در تمام روند و حوزه‌های وقف که شامل موضوع، مصادیق، مصارف و نتایج وقف می‌شود نقش پررنگی دارند.

مباحث مربوط به مهدویت یکی از اولویت‌ها برای نیات وقف

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که نیات واقفان باید همراه و همگام با نیاز جامعه صورت گیرد، متذکر شد: در جامعه امروزی در نیات وقف بیشتر باید به مسائل ازدواج، تشکیل بنیان خانواده، مسکن، مساجد و مباحث مربوط به مهدویت توجه کرد.

لطفیان با بیان این‌که وقف پوششی برای انسان‌ها در ابدیت است، خاطرنشان کرد: وقف امتداد خدای انسان در طول نسل‌های آینده است.

انتهای پیام/22481/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول