اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

وقف یکی از شاخص‌های سبک زندگی اسلامی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به جایگاه وقف در اسلام، آن را یکی از شاخص‌های سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.

وقف یکی از شاخص‌های سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان بعد از ظهر امروز در همایش روحانیون شهرستان شازند اظهار داشت: وقف یک فریضه الهی است که با انجام آن می‌توان جامعه را در مساوات قرار داد.

وی تصریح کرد: احادیث و روایات فراوانی از بزرگان دینی پیرامون اهمیت وقف وجود دارد که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه فرهنگ وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه وقف یک پشتوانه اقتصادی برای مسلمین و مومنین در جامعه اسلامی است، ادامه داد: یکی از بزرگترین خدمات انقلاب و امام راحل احیای وقف در جامعه بود که این مهم از برکات ارزشمند انقلاب است.

عباسیان بیان کرد: وقف سرمایه‌ای متعلق به همه است و به شخص خاصی تعلق ندارد و در ابعاد مختلف زندگی انسان این نیات خیر جاری بوده و هست.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و اضافه کرد: ترویج و فراگیر کردن سنت حسنه وقف در بین مردم هنر جامعه ایرانی اسلامی است که در این زمینه روحانیون نقش مهمی بر عهده دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه وقف از جمله سنت‌های ماندگاری است که پیامبراکرم(ص) ترویج دهنده آن بود، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در همان نخستین روزهایی که در مدینه حضور یافت با خریداری یک قطعه زمین اقدام به ساخت مسجد قبا کرد و نخستین موقوفه را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه وقف از فضیلت‌‌های خوب و پسندیده اخلاقی و انسانی در اسلام است، خاطر نشان ساخت: وقف از دیدگاه انسانی به مفهوم پیروزی ارزش‌های معنوی در وجود انسان است و گسترش فرهنگ وقف در یک جامعه به معنای سیطره‌ ارزش‌های معنوی بر ارزش‌های مادی در جامعه است.

عباسیان با بیان اینکه ‌فلسفه وجودی فرهنگ وقف‌، فقرزدایی جامعه اسلامی است، یادآور شد: با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت در جامعه کاهش یافته و بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های نیکو و سنت‌های حسنه وقف است، بیان کرد: گره گشایی از مشکلات مسلمانان و این که انسان بخشی از اموال خود را به دیگران دهد به عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مطرح است که از آن به وقف تعبیر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: شکوفایی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تنها بر عهده یک نهاد یا ارگان نیست و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

عباسیان گفت: مردم در زمینه وقف نیازمند راهنمایی و آموزش‏های دینی بیشتری هستند که روحانیون باید نسبت به راهنمایی مردم در زمینه عمل به فرهنگ وقف اقدام کنند.

انتهای پیام/87011/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول