اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم نهادینه کردن فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد/رسانه‌ها به میدان آیند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ وقف در استان تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیما می‌توانند با نهادینه کردن این مهم نقش موثری در نهادینه کردن وقف داشته باشند.

لزوم نهادینه کردن فرهنگ وقف در کهگیلویه و بویراحمد/رسانه‌ها به میدان آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز و به مناسبت هفته وقف کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با استاندار استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

سیدموسی خادمی در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت هفته وقف و تسلیت فرا رسیدن 28 صفر اظهار کرد: متاسفانه کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از موارد دچار عقب‌ماندگی است و در حوزه وقف شاهد کمی موقوفات هستیم که انتظار می‌رود توجه و عنایت ویژه‌ای به این مهم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بزرگترین وقف در صدر اسلام که باعث زنده ماندن نام اسلام شد، گفت: حضرت محمد (ص) به پشتوانه حضرت علی (ع) و ثروت حضرت خدیجه (ع) به ترویج اسلام پرداخت که در دوران دفاع مقدس واقفین زیادی که از جان و مال خود گذشتند، داشتیم.

خادمی وقف را حکم الهی و مدل کاملا اقتصادی اسلامی دانست که می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم و دولت را رفع کند.

وی همچنین اظهار داشت: سنت حسنه وقف تاثیرات فراوانی را در طول تاریخ ایران به خصوص در شکوفایی تمدن اسلامی از خود به جای گذاشته است.

این مسئول با تاکید بر این که وقف می‌تواند در ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی نقش‌آفرینی کند، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه می‌توان فاصله طبقاتی را کاهش داد، از این‌رو از رسانه‌های جمعی و خبرنگاران تقاضا می‌شود نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: تا استان سرمایه‌دار نشود، نمی‌توان واقف داشته باشیم از این‌رو استانی که ضعیف باشد، میزان موقوفات آن نیز کمتر از دیگر استان‌ها است که باید نسبت به رفع مشکلات استان چاره‌اندیشی شود.

وی با تاکید بر این‌که به دلیل شرایط عمومی و عدم توانمندی مردم کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تاکنون نسبت به موضوع وقف و افزایش آن نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت خوبی نداریم، گفت: در حال حاضر به نسبت توان مردم بد نیست، ولی آن گونه که باید و شاید نیست.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که با توسعه و پیشرفت استان می‌توان میزان موقوفات را افزایش داد، گفت: هرچه در حوزه دین و فرهنگ کار شود، از هزینه ورود به زندان‌ها و افزایش آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود، از این‌رو توسعه فرهنگ وقف ضرورت امر است.

انتهای پیام/82011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول