اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب مطرح کرد

لزوم راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در میناب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب گفت: در راستای جهت‌دهی مناسب به نیات واقفان، راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف از نیازهای اساسی در میناب است.

لزوم راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، جابر زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام از هفته گرامیداشت وقف به عنوان فرصتی مناسب نام برد و اظهار کرد: برنامه‌های هفته وقف باید به گونه‌ای مطلوب و اثرگذار باشد که عموم مردم جایگاه رفیع و ارزشمند وقف را در جامعه درک کنند.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که وقف می‌تواند موجب رشد جامعه شود، گفت: روزها و هفته پایانی ماه صفر توسط سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب افزود: در این هفته ضمن بیان عملکرد سازمان در بخش‌های مختلف، تلاش می‌شود فرهنگ وقف نیز در جامعه تبلیغ و ترویج شود.

این مسئول با تشریح برنامه‌های ویژه هفته وقف در میناب ادامه داد: برپایی ایستگاه وقف در میدان استقلال و مسجد جامع امام خمینی (ره) برای ارائه مشاوره و معرفی انواع وقف برای مردم، برگزاری همایش‌های مختلف و نشست‌های صنفی با هدف ترغیب و تشویق افراد به سمت وقف از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین از برپایی همایش «همه واقف باشیم» با حضور طلاب علوم دینی و روحانیون طی هفته وقف در میناب خبر داد و گفت: مسابقه پیام کوتاه با موضوع وقف، دیدار با خانواده معظم شاهد و اعزام مبلغان به بقاع متبرکه و برگزاری مراسم عزاداری ویژه آخرماه صفر از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در میناب است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب همچنین از پخش فیلم مستند در زمینه موقوفات میناب از سیمای مرکز خلیج فارس و یکی از شبکه‌های سراسری خبر داد و بیان کرد: این فیلم با هدف نشر و گسترش فرهنگ وقف در جامعه و ترغیب مردم به سنت حسنه وقف تهیه شده که در هفته وقف روی آنتن می‌رود.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد موقوفات میناب 240 مورد با 2 هزار و 300 رقبه منفعتی است، اظهار داشت: طی 9 ماه سال‌جاری، 9 مورد وقف جدید در میناب محقق شده است.

وی افزود: تا پایان هفته وقف نیز سه مورد وقف دیگر به موقوفات میناب اضافه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میناب گفت: وقف 10 هکتار زمین زراعی با نیت تامین هزینه‌های جاری حوزه‌های علمیه میناب و هزینه پژوهشی طلاب علوم دینی امامیه میناب و وقف 400 متر زمین برای احداث دارالقرآن از مهمترین موقوفات میناب طی روزهای اخیر است که توسط دو تن از واقفان خیراندیش در منطقه هشتبندی میناب صورت گرفته است.

وی نقش رسانه‌ها را در اشاعه فرهنگ وقف در جامعه بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: اگر فرهنگ وقف و استفاده صحیح از موقوفات در جامعه نهادینه شود، توسعه، عمران و آبادانی منطقه نیز شتاب می‌گیرد.

زارع تعداد پرونده‌های حقوقی پیرامون وقف در میناب را 120 پرونده ذکر کرد و ادامه داد: این تعداد هم‌اکنون در شوراهای حل اختلاف و دادگستری میناب جاری و در حال پیگیری است.

وی افزود: این پرونده‌ها در زمینه متصرفان، خلعیت، مستاجران بدحساب و عدم پرداخت اجاره بها است.

این مسئول همچنین با تاکید بر لزوم راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف در میناب اظهار داشت: شهرستان میناب افراد نیک‌اندیش فراوانی دارد و راه‌اندازی مرکز مشاوره می‌تواند در جهت‌دهی نیات واقفان موثر باشد.

زارع افزود: با راه‌اندازی مرکز مشاوره می‌توان ضمن سوق دادن مردم به سنت پسندیده وقف و هدفمند کردن نیات وقفی مردم در جهت رفع نیازهای وقفی منطقه نیز گام‌های بلندی برداشت.

انتهای پیام/88004/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول