اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

ولایت‌مداری مهم‌ترین شاخصه مردم نهبندان است

امام جمعه نهبندان ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را مهم‌ترین شاخصه مردم این شهرستان عنوان کرد.

ولایت‌مداری مهم‌ترین شاخصه مردم نهبندان است

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی امشب در مراسم دیدار آیت‌الله نوری همدانی با مردم نهبندان که در حسینیه سیدالشهداء این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد که از طرف مسئولان نهبندان از حضور مرجع عالیقدر آیت‌الله نوری همدانی در این شهرستان تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه حضور آیت‌الله نوری همدانی در شب اربعین حسینی در نهبندان به طور حتم مایه خیرات و برکات فراوانی برای نهبندان خواهد بود، ادامه داد: آیت‌الله نوری همدانی نخستین مرجع تقلیدی است که بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال 78 به این شهرستان سفر می‌کند.

سفر آیت‌الله نوری همدانی به نهبندان تداعی‌کننده سفر معظم‌له به این شهرستان است

امام جمعه نهبندان سفر این مرجع عالیقدر جهان اسلام به نهبندان را تداعی‌کننده سفر معظم‌له به این شهرستان عنوان کرد.

خزاعی با اشاره به فرمایش رهبری در سفر به نهبندان که فرمودند «من به نهبندان آمدم تا نظر مسئولان کشوری و استانی را به این منطقه و مناطقی این قبیل به طور کامل جلب کنم»، افزود: سفر رئیس جمهور، مسئولان کشوری و استانی به این شهرستان در راستای همین فرمایش بوده و تاکنون توجه خوبی به نهبندان شده که این روند باید بیشتر از گذشته ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: نهبندان جنوبی‌ترین شهرستان خراسان جنوبی و دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور پرمخاطره افغانستان است.

نهبندان شهرستان برتر خراسان جنوبی در زمینه کمک به عتبات عالیات است

امام جمعه نهبندان از وجود دو حوزه علمیه برادران و خواهران و پنج واحد دانشگاهی در این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان در زمان دفاع مقدس بخش کوچکی در استان خراسان بزرگ بوده که بیش از 130 شهید، 100 جانباز و چندین آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

خزاعی با بیان اینکه وجود خشکسالی‌های چندین ساله، کمبود درآمد و محرومیت در این شهرستان سبب نشده مردم این سامان از اعتقادات مذهبی خود دست بردارند، اظهار داشت: این شهرستان در زمینه کمک به عتبات عالیات، جمع‌آوری صدقات و کمک به مردم سومالی طی چند سال گذشته مقام نخست خراسان جنوبی را داشته است.

وی جمعیت شهرستان نهبندان را 60 هزار نفر دانست و ادامه داد: مردم این سامان مردمانی ولایت‌مدار و مومن هستند و وحدت و اتفاق بسیار خوبی در بین مردم شیعه و سنی این شهرستان برقرار است.

نهبندان با توجه مرز مشترک با افغانستان جزو امن‌ترین شهرستان کشور است

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه این شهرستان در خط مقدم تهاجم فرهنگی قرار دارد، تصریح کرد: به لحاظ امنیت نهبندان یکی از شهرستان‌های امن استان و حتی کشور است.

وی با بیان اینکه مردم و جوانان این منطقه با توجه به قرار گرفتن در کنار کشوری پر مخاطره چون افغانستان در بعد مرزهای عقیدتی تاثیرپذیر هستند، افزود: برای مبارزه موثر با جنگ نرم دشمن و مصون ماندن از ترکش‌های نرم دشمنان باید به حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز عملی این منطقه توجه ویژه‌ای از طرف مسئولان استانی و کشوری صورت گیرد تا این مراکز به پایگاه‌های معنوی و علمی قوی‌تری تبدیل شوند.

امام جمعه نهبندان گفت: آیت‌الله نوری همدانی ارتباط مستقیمی با حوزه علمیه قم دارند و این شهرستان محروم با کمبود روحانی مواجه است و جای دارد به این مهم توجه ویژه شود.

خزاعی اضافه کرد: وزرا و مسئولان کشوری به طور مستمر با آیت‌الله نوری همدانی دیدار دارند و از ایشان می‌خواهیم تا مشکلاتی از قبیل کمبود مسجد و خانه عالم، مشکلات اشتغال و گازرسانی به نهبندان را با مسئولان کشوری در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: از مرجع عالیقدر جهان اسلام می‌خواهیم در دیدارشان با مقام معظم رهبری سلام مردم نهبندان را خدمت معظم‌له برسانند.

انتهای پیام/69003/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول