اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

9 دی روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه 9 دی برای همیشه به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ باقی خواهد ماند، گفت: در ماهیت‌شناسی این روز می‌توان گفت که نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است.

9 دی روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر در ادامه بحث هفته‌های گذشته، به زمینه‌ها و عوامل بروز عشق مجازی پرداخت و اظهار داشت: عوامل متعددی در ایجاد ظهور عشق مجازی موثرند که لازم است، مورد بررسی قرار بگیرند که یکی از آنها مسئله آرایش و اظهار زینت است، چراکه آرایش و اظهار زینت و سخن گفتن با لحن تحریک‌کننده و ارتباط با نامحرمان قوه شهویه را تحریک کرده و اختیار را از انسان سلب می کند.

وی با بیان اینکه از دیگر عاملی که موجب می‌شود انسان در عشق مجازی گرفتار بماند و به این نوع گرفتاری‌ها مبتلا شود، ترک ازدواج به موقع است، تصریح کرد: نفس بشری ذاتاً محتاج به محبت و عاطفه است. همچنان که محتاج به آب و نان است و اسلام برای پاسخ دادن به این نیاز، راهی را تعیین کرده و آن ازدواج است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه منشاء خیلی از بی‌بند و باری‌های جنسی و عشق‌های کاذب عدم پاسخ صحیح به خواسته فطری انسان است، ادامه داد: به همین دلیل است که دین مبین اسلام به مسئله ازدواج تاکید فراوانی دارد و ازدواج را موجب آرامش و سکونت معرفی می‌کند.

این مسئول در ادامه مسئله ازدواج را مورد تاکید قرار داده و از خانواده‌ها خواستند به مسئله مهم ازدواج با یک عینک ویژه نگاه کرده و فرزندان خود را از گرفتاری نجات دهند.

رحیمی چشم و هم‌چشمی‌ها را یک آفت بزرگ شمرده و بر زندگی سبک اسلامی تاکید کرده و به والدین توصیه کرد: طرفین دختر و پسر به جای ولخرجی‌ها در جشن عروسی در فکر یک پناهگاه برای بچه‌ها باشند و تلاش کنند مشکل مسکن را حل کنند همانطوری که دولت قبلی انصافاً با مسکن مهر گام‌های مردانه برداشت و امروزه این اقدام خوب دولت مورد بی‌مهری بعضی‌ها واقع شده است.

وی در ادامه به ارتحال رسول با کرامت اسلام و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اشاره کرد و این ایام را جزء ایام غم و غصه معرفی کرد.

خطیب جمعه ابهر با بیان اینکه قرار و دوام عالم هستی به برکت و ولایت و امامت بوده و اهل بیت واسطه‌های فیض الهی هستند، اظهار داشت: در محبت اهل بیت ویژگی‌های فراوانی است.

وی در ادامه به یوم‌الله 9 دی اشاره کرد و افزود: حضور ده‌ها میلیونی مردم در 9 دی سال 1388 در طول سه دهه تاریخ انقلاب بی‌نظیر بود.

این مسئول با بیان اینکه مردم ایران در 9 دی بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی خود را به خوبی نشان دادند و این روز برای همیشه به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ باقی خواهد ماند، ادامه داد: در ماهیت‌شناسی این روز می‌توان گفت که نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است.

رحیمی تصریح کرد: 9 دی روز خروش ملت ایران در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکن‌های عده‌ای غافل یا مزدور وابسته به اجانب به مقدسات در روز عاشورای حسینی است.

امام جمعه ابهر روز نهم دی را روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه‌ای دیگری آفرید و دشمنان خدا و دینش را مایوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را شاد ساخت.

وی با طرح سئوالی با بیان اینکه اما چرا برخی از افراد با سابقه انقلابی در این مسیر افتاده و این گونه در برابر امام، نظام ولایت قرار گرفتند؟ خاطرنشان شد: باید گفت بر حسب تجربه تاریخی، قدرت‌طلبی، حرام‌خواری و هوای نفسانی از عوامل اصلی انحراف خواص جبهه اهل حق است. خواصی که به همین دلایل با حضرت امیر (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) جنگیدند.

وی دیدار یک هیئت اروپایی با دو نفر از فتنه‌گران و جایزه دادن به آنها را بزرگترین توهین به غیرت ایرانی برشمرد و گفت: اگر مردم سکوت کنند به خاطر نجابت و وحدت است و این سکوت مردم را به حساب صبر آنها و نه فراموشی باید گذاشت و اگر کسی به سراغ فتنه برود 9 دی‌های بعد هم در پیش خواهد بود.

رحیمی به هفته وقف اشاره کرده و به مردم توصیه کرد این سنت الهی را فراموش نکنند و از خودشان یک صدقه جاریه به یادگار بگذارند.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول