اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی کرمان:

عدم آموزش ضعف واحدهای تولیدی در کرمان است

رئیس مرکز تحقیقات و بررسی اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان گفت: عدم آموزش ضعف واحدهای تولیدی در کرمان است.

عدم آموزش ضعف واحدهای تولیدی در کرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صادق علیزاده بعد از ظهر امروز در نشست کمیسیون انرژی و صنعت اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: ما برای اینکه یک شناخت کاملی از موضوع آموزش در استان کرمان به دست آوریم اقدام به راه‌اندازی شورای آموزش در مرکز تحقیقات و بررسی اقتصادی اتاق بازرگانی کرده‌ایم.

وی افزود: یافته‌های ما نشان می‌دهد، آموزش‌هایی که تاکنون در استان کرمان اجرا کرده‌ایم چندان تاثیرگذار نبوده است، لذا رویکرد آموزشی را باید تغییر دهیم.

علیزاده گفت: بر اساس تبصره دو ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، 10 درصد از عوارض ارزش افزوده‌ای که از واحدها وصول می‌شود دولت برای آموزش و ورزش گذاشته‌ و این یک فرصت برای تجدید نظر در آموزش در سطح استان است که ما از آن شناخت مناسب و کافی نداریم.

رئیس مرکز تحقیقات و بررسی اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان بیان داشت: ما ابتدا باید از این ماده قانونی اطلاع لازم را کسب کنیم و بدانیم این چه مبلغی می‌شود، یعنی زمانی که یک‌هزار میلیارد تومان تا اول دی ماه سال جاری در استان کرمان مالیات وصول شده است، باید محاسبه کنیم، 10 درصدی که متعلق به آموزش است را آنالیز کنیم.

وی ابراز داشت: موضوع دومی که ما در بحث آموزش در استان کرمان به آن رسیده‌ایم این است که آموزش هیچ وقت در راستای سند و استراتژی توسعه استان نبوده است و این نکته اساسی محسوب می‌شود و کسانی که تصمیم‌گیری می‌کنند باید آموزش را در راستای استراتژی استان برنامه‌ریزی کنند.

علیزاده تصریح کرد: اشکال سوم استان کرمان در زمینه آموزش این است که همیشه تکیه آموزش بر خواسته‌های واحدهای تولیدی یا واحدهایی که متقاضی آموزش بوده‌اند، پایه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: در امر آموزش واحدهای تولیدی و متقاضیان آموزش شناخت کافی و لازم را از آنچه که باید آموزش ببینند، نداشتند و این یکی دیگر از مشکلات امر آموزش در واحدهای تولیدی و صنعتی است.

علیزاده با اشاره به اینکه اکثر واحدهای تولیدی در استان کرمان زیر ظرفیت اسمی تولید کار می‌کنند، متذکر شد: دلیل اصلی این مشکل این است که مدیر در رأس این واحد تولیدی و یا مدیرانی که در رده میانی قرار گرفته‌اند، آموزش‌های لازم و کافی را در راستای آن هدف ندیده‌اند و نمی‌دانند چه کار باید انجام دهند.

رئیس مرکز تحقیقات و بررسی اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان ابراز داشت: با این فرصتی که اکنون به وجود آمده و واحدهای آموزشی مختلفی هم وجود دارد، باید رویکرد را تغییر دهیم و نخست واحدهای تولیدی که مشمول پرداخت این مالیات هستند با کمک بانک اطلاعاتی که امور مالیاتی دارد، مشخص و 10 درصد از مالیات بر ارزش افزوده به آموزش اختصاص داده شده را تعیین و بر مبنای این موجودی برنامه‌ریزی آموزشی را انجام دهیم.

علیزاده اضافه کرد: بیشتر از حداکثر 10 درصد توجه به  نیازهای خود واحدهای تولیدی یا هرچه که در راستای این 10 درصد می‌خواهد، آموزش ببیند، خطا است و باید 90 درصد واحدهای آموزش‌دهنده یا تصمیم‌گیرنده در راستای استراتژی توسعه استان کرمان برنامه‌ریزی آموزشی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام آموزش‎ها نرخ بیکاری کرمان 18.2 درصد بوده است، بیان داشت: در بسیاری از شهرستان‎های استان نرخ بیکاری 25 درصد است و تأثیر آن بر میزان تولید، صادرات و ارز‎آوری استان کرمان منفی است در حالی که امروز بسیاری استان‌ها نظیر یزد نرخ بیکاری، تولید و صادرات آنها  از استان کرمان بهتر شده است.

عضو اتاق بازرگانی کرمان خاطر نشان کرد: استان خراسان جنوبی هشت سال از تأسیس آن بیشتر نمی‌گذرد، اما وضعیت آن از واحدهای تولیدی استان کرمان بهتر است در نتیجه ما باید رویکرد استان را کاملاً تغییر دهیم.

علیزاده در پایان یادآور شد: با توجه به منابعی که در استان کرمان وجود دارد، باید کرمان در ردیف 10 استان نخست تولید در کشور باشد.        

انتهای پیام/80018/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول