اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان در جمع کارگران معترض تاکید کرد

ضرورت حل مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان

استاندار سمنان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان باید با همکاری همه مسئولان و همراهی بخش خصوصی رفع شود.

ضرورت حل مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد وکیلی دقایقی پیش پس از گفت‏وگو با خبرنگاران در سالن غدیر استانداری سمنان و هنگامی که قصد حضور در آیین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان را داشت، در ورودی استانداری سمنان با جمعی از کارگران معترض مواجه شد.

کارگران که در یک کارخانه تولید کاشی در شهرک صنعتی سمنان مشغول به کار هستند، در گفت‏وگوی خود با استاندار سمنان، خواستار دریافت حقوق و مزایای معوق خود شدند.

کارگران این واحد تولیدی مدعی شدند که بیش از 9 ماه است هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکرده‏اند و با این شرایط کار برای آنها در این واحد تولیدی بسیار طاقت‏فرسا و سخت شده است.

یکی از کارگران در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: از حدود 9 ماه پیش تاکنون هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکرده‏ایم و به تازگی، مدیر کارخانه 300 هزار تومان بابت عیدی و پاداش سال گذشته به ما پرداخت کرده است.

این کارگر معترض که مردی میان‏سال می‏نمود، ادامه داد: همه این‏ها در حالی است که کارخانه فروش مناسبی دارد و روزانه محموله‏های کاشی از آن یا به خارج از کشور صادر می‏شود و یا در داخل ایران به فروش می‏رسد.

پیگیر مشکلات هستیم/سه جلسه تا امروز گذاشته‏ایم

استاندار سمنان نیز در حالی که برای رسیدن به آیین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان عجله داشت، برای دقایقی از خودرویش پیاده شد و به دلجویی از این کارگران معترض پرداخت.

وکیلی پس از شنیدن نام واحد تولیدی و اعتراضات کارگران گفت: درباره واحد تولیدی که شما در آن مشغول به کار هستید، تاکنون سه جلسه در سمنان و تهران برگزار شده است و به طور مشخص به مشکلات این کارخانه رسیدگی کرده‏ام.

وی تصریح کرد: مدیر این واحد تولیدی در نشست‏های برگزار شده، مدعی شد که کارخانه مشکل قطعی گاز به دلیل بدهی قبلی، بیمه تامین اجتماعی و سرمایه در گردش دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: در همین راستا، مذاکراتی با شرکت گاز استان سمنان انجام شده تا مشکل این واحد تولیدی را با صبر و همراهی خود برطرف سازد.

وکیلی افزود: همچنین گفت‏وگوهایی با سازمان تامین اجتماعی سمنان در این‏باره انجام شده و امید است مشکلات این واحد تولیدی به زودی رفع شود.

وی در پایان نیز از ماموران حراست استانداری سمنان خواست تا با فراخواندن مدیرکل سیاسی انتظامی استانداری سمنان، پیگیر مشکلات کارگران معترض شوند.

انتهای پیام/2249/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول