اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

نبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تعطیل کرده است

استاندار همدان گفت: بسیاری از طرح‌های تولیدی استان به علت نبود سرمایه در گردش تعطیل است که باید این طرح‌ها به ویژه در صنعت و کشاورزی فعال شوند.

نبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تعطیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با تأکید بر همکاری بانک‌ها و ارائه تسهیلات به متقاضیان اظهار کرد: بسیاری از طرح‌های تولیدی استان به علت نبود سرمایه در گردش تعطیل است که قرار شده این طرح‌ها به ویژه در صنعت و کشاورزی فعال شوند.

وی تصریح کرد: باید هر چه سریعتر اعطای تسهیلات برای آن دسته از طرح‌هایی که با سرمایه در گردش احیا می‌شوند یا با این اقدام از تعطیلی آنها جلوگیری می‌شود، انجام گیرد.

استاندار همدان بیان داشت: بانک‌ها هم اکنون در حال همکاری هستند که باید از آنها استفاده کنند تا واحدهای تولیدی تعطیل نشده و بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

وی تأکید کرد: مدیران بانک‌ها با همکاری و مساعدت دستور لازم را صادر کنند تا تقاضاها تا پایان سال پذیرش شوند.

نیکبخت از منابع 15 میلیارد تومانی جذب شده برای استان خبر داد و افزود: 7 میلیارد تومان برای هزینه در زیربناهای مسکن مهر، 8 میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز و 3.5 میلیارد تومان نیز خرید ماشین‌آلات راهداری در این اواخر برای استان جذب شد.

وی یادآور شد: 3 هزار شاخه ریل 18 متری نیز برای راه آهن همدان ـ تهران با پیگیری از وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافت.

استاندار همدان بیان داشت: در سه هفته گذشته 90 میلیارد تومان از دو وزارتخانه نیرو و راه و شهرسازی به استان همدان اختصاص یافت اما در بخش کشاورزی نیز برای بخش آبخیزداری قرار است مبالغی به استان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه نباید خواسته بیش از حدی نیز از بانک‌ها در ارائه تسهیلات داشته باشیم، افزود: اگر بانک‌ها نیز بالاتر از منابع موجود خود تسهیلات ارائه دهند باید 36 درصد به بانک مرکزی سود دهند که این نیز از عهده یک بانک خارج است.

نیکبخت بر ضرورت تشکیل یک جلسه با حضور فرمانداران، بدهکاران بانکی بالای 200 میلیون تومانی و مدیران بانک‌ها تأکید کرد و گفت: در این جلسه کاهش معوقات بانکی بدهکاران مد نظر قرار گیرد تا از اضافه برداشت از منابع بانکی نیز جلوگیری شود.

انتهای پیام/89003/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول