اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

آغاز ثبت‌نام واحدهای تولیدی مازندران برای دریافت گواهینامه حقوق مصرف‌کنندگان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آغاز ثبت‌نام واحدهای تولیدی متقاضی دریافت گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام واحدهای تولیدی مازندران برای دریافت گواهینامه حقوق مصرف‌کنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، حسین اصغرزاده از آغاز ثبت‌نام واحدهای تولیدی متقاضی دریافت گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد.

وی بیان داشت: این سازمان با همکاری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در نظر دارد برای دومین سال متوالی به آن دسته از واحدهای تولیدی و خدماتی استان که برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان فعالیت موثری دارند براساس ضوابط و در صورت احراز شرایط لازم، گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اعطا کند.

اصغرزاده از متقاضیان خواست با مراجعه به آدرس اینترنتی پورتال سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به نشانی www.mzr.mimt.gov.ir  فرم مربوطه و شرایط احراز را دریافت و پس از مطالعه روند اجرایی پیوست، فرم مذکور را تکمیل کنند.

وی افزود: متقاضیان باید فرم تکمیلی را در نامه‌ای حداکثر تا تاریخ 15 دی‌ماه سال‌جاری به همراه مدارک لازم برای ثبت‌نام اولیه به دبیرخانه اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان تحویل دهند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به برخی از شرایط اعطای گواهینامه اشاره کرد و گفت: واحدهایی که کالاها‌یشان به عنوان مواد اولیه یا کالاهای واسطه‌ای سایر واحدها به مصرف می‌رسند به شرطی که صاحب برند مستقل باشند نیز می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.

اصغرزاده افزود: داشتن پروانه بهره‌برداری، مجوز بهداشتی و پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران، داشتن حداقل دو سال حسن سابقه در حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی، انطباق محصولات با ضوابط معاونت غذا و دارو، کسب حداقل 90 درصد کاربرگ ارزیابی برنامه‌های پیش‌نیازی PRP، عدم وجود آلاینده‌ها و بی‌خطر بودن محصول از نظر آلاینده‌ها، نوآوری در تولید فرآورده‌ها شامل محصولات سلامت‌محور براساس سیاست‌ها و برنامه‌های تحول نظام سلامت و برنامه پنجم توسعه از مهم‌ترین شرایط الزامی برای اخذ گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده است.

وی  نداشتن دو حکم محکومیت غیرقطعی و یا یک حکم محکومیت قطعی در دو سال اخیر در شعب تعزیرات و سایر مراجع ذی‌صلاح، تولید برمبنای حداقل 50 درصد ظرفیت اسمی، نداشتن زیان مالی عملیاتی در سال مورد بررسی و سال ماقبل آن و دارا بودن حداقل 70 درصد رضایت‌مندی مشتری در نظرسنجی‌ها را از دیگر شرایط الزامی برای اخذ گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده عنوان کرد.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول