اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتم دی‌ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری سومین همایش وقف و رسانه در بیرجند

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: هشتم دی‌ماه جاری سومین همایش وقف و رسانه در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند برگزار می‌شود.

برگزاری سومین همایش وقف و رسانه در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محمود کلاشی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های مهم هفته وقف، برگزاری همایش وقف و رسانه است، اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف و افزایش آگاهی مردم از این سنت حسنه برگزار می‌شود.

وی مهمترین هدف سومین همایش وقف و رسانه را آسیب‌شناسی وضعیت اقتصادی وقف و جریان‌سازی رسانه‌ای در این زمینه دانست و ادامه داد: از تمامی رسانه‌ها کمک می‌خواهیم تا در زمینه وضعیت اقتصادی وقف و احیای این سنت حسنه به کمک سازمان اوقاف بیایند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز ثبت وقف در کشور همچون گذشته کار سختی نیست و تنها ثروتمندان توان وقف را ندارند، بلکه افراد، خانواده‌ها و اصناف می‌توانند به صورت مشارکتی و دسته جمعی برای رفع نیازهای مردم وقف کنند.

کلاشی با بیان این‌که احیای سنت حسنه وقف نیازمند عزم ملی است، گفت: مسئولان استان هم باید با ثبت وقفی به نام خود به سمت وقف روی آورده و سبب تشویق مردم شوند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری طی دو سال اخیر بر ایجاد عرصه‌های جدید وقف همچون پزشکی، توسعه علم و دانش، محیط زیست و ترویج دین تاکید داشتند، اذعان داشت: جایگاه اقتصاد وقف باید در برنامه‌ریزی کلان کشور و در سیاست‌گذاری‌ها نیز دیده شود، زیرا وقف به عنوان یک سرمایه ملی، عقبه الهی و دینی داشته و پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز بر آن تاکید کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که وقف به عنوان یک مدل اقتصادی و اسلامی در حکومت دینی و اسلامی ایران باید احیا شود، ادامه داد: توزیع عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی از اثرات وقف بوده و این فرهنگ حسنه، دهک‌های پایینی کشور را مورد توجه قرار می‌دهد.

کلاشی با بیان این‌که سومین همایش وقف و رسانه با شعار «وقف، رسانه و حماسه اقتصادی»، هشتم دی‌ماه جاری در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند برگزار می‌شود، گفت: این همایش با سخنرانی حجت‌الاسلام گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این همایش از فعالان رسانه‌ای در عرصه موقوفات و بقاع متبرکه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/22482/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول