اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد

پیگیری 102 پرونده وقفی در محاکم قضایی خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی از پیگیری 102 پرونده وقفی و اوقافی در محاکم قضایی استان خبر داد.

پیگیری 102 پرونده وقفی در محاکم قضایی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس اظهار کرد: هنر جمعی مسئولان و مردم در سطح استان سبب احیای موقوفات و توسعه مشارکت بخش خصوصی در ارتباط با سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی شده است.

وی با اشاره به رسالت مهم اوقاف در عمل به نیات واقف گفت: اوقاف باید در عمل به نیات واقف، به‌‌گونه‌ای عمل کند که مردم شیرینی و حلاوت اجرای نیت واقف را بچشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در اجرای نیت واقف باید از ظرفیت‌های مجموعه استان و شهرستان‌ها در این ارتباط استفاده شود.

گرایلی از پیگیری 102 پرونده وقفی در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 210 هکتار از اراضی وقفی در شهرستان خوسف و 13 میلیون متر مربع از اراضی وقفی در شهرستان بیرجند احقاق حق شده است.

اجرای دقیق نیات واقف اعتماد مردم را به دنبال دارد

امام جمعه فردوس نیز اجرای دقیق نیات واقف را سبب اعتماد مردم به مجموعه اوقاف دانست و یادآور شد: وقف سنت حسنه‌ای است که عمل به آن تاثیر زیادی در زندگی دنیوی و اخروی انسان دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی با اشاره به اهمیت موضوع وقف، گفت: این سنت نیکو و پسندیده باید بیشتر از گذشته در سطح جامعه رواج یابد تا عواید حاصل از محل موقوفات در راه صحیح هزینه و سبب شکوفایی جامعه شود.

فرماندار فردوس نیز وقف را صدقه جاریه‌ای دانست که نتایج و ثمرات آن تا پایان عمر و حتی پس از مرگ انسان ادامه دارد.

محمدرضا رجبی‌مقدم خواستار پیگیری زمین‌های موقوفی رها شده در سطح شهرستان فردوس شد و افزود: تحول در مدیریت فعلی اوقاف استان قابل تقدیر است و انتظار می‌رود که برای زمین‌های وقفی رها شده در شهرستان‌های استان تصمیمی قاطع گرفته شود.

در این مراسم از زحمات و خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طلایی به عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس معرفی شد.

انتهای پیام/69007/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول