اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خبر داد

کاهش 20 درصدی توزیع کود میان کشاورزان خدابنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: توزیع کود نسبت به سال‌های زراعی گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

کاهش 20 درصدی توزیع کود میان کشاورزان خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال‌جاری کود توزیعی برای کشاورزی با دقت صورت گرفته و وقفه‌ای در زمان توزیع ایجاد نشده است.

وی مدیریت در توزیع کود را مهم دانست و تاکید کرد: در سال‌جاری تلاش شد در میزان کود توزیعی مدیریت مناسبی صورت گیرد. در این راستا توزیع کود در سال زراعی جدید نسبت به میانگین مصرف سال‌های گذشته روند کاهشی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به میزان مصرف کود در سال‌جاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: توزیع کود کشاورزی در سال زراعی جدید نسبت به توزیع کود پاییزه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول توزیع کود سرک در بین کشاورزان را یادآور شد و افزود: در سال زراعی گذشته روال توزیع کود سرک زود‌تر از نیاز کشاورزان انجام شده و در موعد مقرر این کود در اختیار کشاورزان قرار داشته است.

عیوضی توزیع به موقع کود برای کشاورزان را مهم دانست و تاکید کرد: توزیع به موقع و بکارگیری مناسب از کود موجب کیفیت تولید محصولات شده و طی سال گذشته این امر موجب افزایش کیفیت غلات تولیدی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خدابنده همچنین به استفاده از کودهای حیوانی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سطح شهرستان استفاده از کودهای حیوانی در محصولات سبزی و صیفی به شدت رونق دارد و تولید کودهای  ورمی‌کمپوست و بهره‌برداری از آن‌ها از سرعت چشمگیری برخوردار بوده که خود زمینه‌ساز برای کاهش مصرف کودهای شیمیایی و تولید محصول پاک و ارگانیک در شهرستان است.

وی به وضعیت کشاورزی شهرستان خدابنده اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان خدابنده در بخش‌های مختلف کشت و برداشت محصولات زراعی عملکرد مناسبی داشته است.

این مقام مسئول فعالیت‌های فرهنگی جهاد کشاورزی را یادآور شد و تاکید کرد: جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده علاوه بر برنامه‌های مدون خود در حوزه کشاورزی اقدامات عملیاتی در حوزه فرهنگی روستاها را نیز انجام می‌دهد.

انتهای پیام/73007/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول