اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خرم‌آباد:

لرستان ظرفیت‌های بلاتکلیفی در بخش کشاورزی دارد‌

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: لرستان ظرفیت‌های بلاتکلیفی در بخش کشاورزی دارد‌.

لرستان ظرفیت‌های بلاتکلیفی در بخش کشاورزی دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی هادی‌پور عصر امروز در جلسه‌‌ای که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار، رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه لرستان از نظر تولید محصولات کشاورزی نسبت به میانگین کشوری وضعیت بسیار مطلوب‌تری دارد، افزود: متأسفانه از این مزیت استفاده نکرده‌ایم و این تولید بالای محصولات کشاورزی با توجه به نبود صنایع بسته‌بندی و تبدیلی در لرستان در استان‌های دیگر بسته‌بندی و ارائه می‌شود که مسئله خوشایندی نیست.

هادی‌پور بیان داشت: در عین حال ما در لرستان ظرفیت‌های بلاتکلیف و مغفولی از جمله مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد داریم که از سال‌های گذشته کارگروه‌ها و کمیته‌های متعددی برای تعیین تکلیف آنها تشکیل شده و البته تاکنون هیچ کدام ثمربخش نبوده است، انتظار می‌رود، یک بار و برای همیشه چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: شهرک گلخانه‌ای خرم‌آباد هم با گذشت سال‌ها از کلنگ‌زنی، همچنان بدون تکلیف است و فارغ‌‌التحصیلان زیادی با مراجعه به اتاق جویای وضعیت و سرانجام آن می‌شوند که در این زمینه هم ضروری است، چاره‌اندیشی شود.

هادی‌پور به مشکلات واحدهای تولید خوراک دام لرستان هم اشاره کرد و عنوان داشت: متأسفانه این واحدها در زمینه‌ تهیه‌ مواد اولیه با مشکل مواجه هستند و در همین ‌ارتباط‌ بیش از یک هزار نفر از افرادی که در این واحدها مشغول به کار بوده‌اند، از کار بیکار شده‌اند.

در ادامه دبیر انجمن ارگانیک شعبه لرستان گفت: مشکلات لرستان در حوزه‌ کشاورزی بسیار کمتر از صنعت است و بر همین اساس ضروری است، برطرف کردن مشکلات نه چندان عمیق این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

علی شاکرمی بیان داشت: محصولات کشاورزی لرستان توان رقابت با محصولات دنیا را دارند و این می‌تواند انگیزه‌ای برای توجه بیشتر به این بخش باشد.  

انتهای پیام/85002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول