اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی جیرفت اعلام کرد

تشکیل 50 پرونده تخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی در جیرفت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: طی یک سال گذشته حدود 50 فقره پرونده تخلف تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در جیرفت تشکیل که 20 فقره منجر به صدور کیفرخواست و حکم دادگاه شده است.

تشکیل 50 پرونده تخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی در جیرفت

محمدعلی سیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این مدیریت به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری در پاسخگویی به مردم در سال حماسه سیاسی و اقتصادی و با توجه به طرح تکریم ارباب‌رجوع، حقایق و واقعیت‌های موجود و موانع قانونی را به طور دقیق اطلاع‌رسانی می‌کند تا کشاورزان زحمتکش در معرض ضرر و زیان‌های مادی و معنوی قرار نگیرند.

وی افزود: با توجه به ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی باغی و تبصره‌های ذیل آن موضوع و اصلاحات بعدی هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و در خارج از شهر و شهرک‌ها به جز در موارد ضروری ممنوع است.

وی بیان کرد: تمام مالکان و متصرفان اراضی زراعی و باغی که بدون اخذ مجوز اقدام به تغییر کاربری کنند، برابر ماده سه قانون علاوه بر قلع و قمع به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی به قیمت روز با کاربری جدید محکوم می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: چنان‌چه مرتکب اعمال خلاف پس از اعلام جهاد کشاورزی به اقدامات خود ادامه دهد، برابر تبصره یک ماده 10 قانون نیروی انتظامی موظف است بنا به درخواست جهاد کشاورزی از ادامه عملیات مرتکبان جلوگیری به عمل آورد.

سیفی تصریح کرد: این مدیریت توانسته است، اقدامات مطلوب و موثری با افراد خاطی که به صورت غیرمجاز در حریم شهر و شهرک‌ها اقدام به تغییر کاربری کرده‌اند، برخورد جدی داشته باشد و متخلفان را به مرجع قضایی معرفی کند.

وی عنوان کرد: در این راستا در سال 92-91 حدود 50 فقره پرونده تشکیل که 20 فقره منجر به صدور کیفرخواست و حکم دادگاه شده و مابقی در حال طی کردن سیر مراحل قانونی است.

انتهای پیام/2655/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول