اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات فردوس خبر داد

جمع‌آوری330 میلیون تومان زکات در فردوس

دبیر ستاد احیای زکات فردوس از جمع‌آوری 330 میلیون تومان زکات در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری330 میلیون تومان زکات در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، علیرضا پاکدل ظهر امروز در جلسه ستاد احیای زکات فردوس اظهار کرد: یکی از نیازها و خواسته‌های مشروع اجتماعی، بهره‌مندی از حداقل زندگی و زدودن فقر از جامعه است که اسلام با طرح زکات به عنوان یک واجب مالی به این خواست مشروع پاسخ قاطع داده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پرداخت زکات در دین مبین اسلام، گفت: پرداخت زکات علاوه بر اجرای یک واجب شرعی سبب پاک شدن مال و افزایش رزق و روزی نیز می‌شود.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس افزود: از ابتدای سال جاری مبلغ 330 میلیون تومان زکات توسط 30 عامل زکات در سطح شهرستان جمع‌آوری شده که این میزان شامل زکات جو و گوسفند و نیز چهار تن و 87 کیلوگرم انار در طرح شجره طیبه است.

برگزاری کارگاه آموزشی برای مروجان زکات

رئیس ستاد احیای زکات فردوس نیز با اشاره به اینکه عاملان و مروجان زکات در ترویج این فریضه الهی در سطح اجتماع نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: باید کارگاه‌های آموزشی برای عاملان زکات برگزار و میزان و مقدارها برای آنها تبیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی یادآور شد: دیدار چهره به چهره عاملان زکات با کشاورزان و دامداران و ارسال پیامک با موضوع زکات از دیگر راهکارهای ترویج و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات در سطح شهرستان فردوس است.

وی پرداخت زکات را سبب تطهیر شدن مال دانست و گفت: درمان بخل، برکت رزق، بیمه مال، تقرب به خدا، باز شدن گره‌ها، استجابت دعا، وسیله اقتدار امت، تعدیل ثروت و کاهش مفاسد اجتماعی از جمله آثار پرداخت زکات است.

فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه در گذشته همواره پیامبران برای ترویج دین خدا به سمت مردم می‌رفتند، متذکر شد: در حال حاضر هم عاملان زکات باید به سمت و سوی کشاورزان و دامداران بروند و آنها را به پرداخت زکات تشویق کنند.

محمدرضا رجبی مقدم اذعان داشت: تقویت مسائل دینی و اعتقادی مردم و ارتقای دانش عاملان و مروجان زکات برای پاسخگویی به سوالات زکات‌‌دهندگان از جمله راه‌کارهای ترویج فرهنگ پرداخت زکات است.

انتهای پیام/69007/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول