اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات فردوس خبر داد

جمع‌آوری 64 میلیون تومان زکات در فردوس

دبیر ستاد احیای زکات فردوس از جمع‌آوری بیش از 64 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان فردوس خبر داد و گفت: از این میزان 60 میلیون تومان از مردم باغستان علیا و چهار میلیون تومان نیز از مناطق عشایری و روستایی جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 64 میلیون تومان زکات در فردوس

علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات پرداخت زکات علاوه بر اثرات فردی اثرات اجتماعی زیادی را نیز به همراه دارد.

وی درمان بخل، برکت رزق، بیمه مال، استجابت دعا، کفاره گناهان و تقرب به خدا را از اثرات فردی و همچنین کینه‌زدایی، ایجاد همدلی در جامعه، ایجاد اشتغال، تربیت نسل پاک، تعدیل ثروت و فقرزدایی را از اثرات اجتماعی پرداخت زکات عنوان کرد.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس افزود: یکی از نیازها و خواسته‌های مشروع اجتماعی، بهره‌مندی از حداقل زندگی و زدودن فقر از جامعه است که اسلام با طرح زکات به عنوان یک واجب مالی به این خواست مشروع پاسخ صریح و قاطع داده و وجوب زکات را از ضروریات دین برشمرده است.

پاکدل تصریح کرد: با جمع‌آوری زکات از مردم و کشاورزان باغستان علیا، از سال گذشته تاکنون طرح آسفالت معابر در این روستا اجرایی شده است.

ایاز از جمع‌آوری بیش از 64 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان فردوس خبر داد و یادآور شد: از این میزان 60 میلیون تومان از مردم باغستان علیا و چهار میلیون تومان نیز از مناطق عشایری و روستایی جمع‌آوری شده است.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس متذکر شد: طرح آسفالت معابر باغستان علیا با صرف اعتبار 78 میلیون تومان انجام شده که علاوه بر زکات مردم این روستا مبلغ 18 میلیون تومان نیز تشویقی معادل زکات از سوی کمیته امداد پرداخت شده است.

پاکدل ترک زکات و نپرداختن این واجب شرعی را سبب بی‌برکتی زمین، کمبود و قحطی، رفع برکت از زمین، محروم شدن از رحمت الهی و قبول نشدن نمازها و عبادات عنوان کرد.

انتهای پیام/69007/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول