اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات فردوس خبر داد

جمع‌آوری 64 میلیون تومان زکات در فردوس

دبیر ستاد احیای زکات فردوس از جمع‌آوری بیش از 64 میلیون تومان زکات طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 64 میلیون تومان زکات در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، علیرضا پاکدل ظهر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان فردوس اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 28 عامل زکات در روستاها و مناطق عشایری سطح شهرستان به جمع‌آوری زکات مشغول بودند.

وی گفت: برای جمع‌آوری و برنامه‌ریزی هر چه بیشتر در ارتباط با جذب مردم به پرداخت زکات این واجب الهی، بیش از 10 جلسه در شهرستان و 35 جلسه نیز در روستاها توسط عاملان زکات برگزار شد.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس همچنین از برگزاری همایش زکات با محوریت مساجد در سال گذشته خبر داد و افزود: به منظور ترویج هر چه بیشتر زکات در روستاها، پیش‌بینی می‌شود که این همایش امسال در یکی از روستاهای شهرستان برگزار شود.

پاکدل تصریح کرد: با همت عاملان زکات در سال گذشته مبلغ 64 میلیون تومان زکات در سطح شهرستان فردوس جمع‌آوری شد که این میزان نسبت به سال 1390 از رشد 100 درصدی برخوردار بود.

این مسئول همچنین از جمع‌آوری مبلغ 3 میلیون تومان در طرح زکات مستحبی خبر داد و یادآور شد: در این طرح انار کشاورزان اسلامیه، باغستان و برون جمع‌آوری و بین فقرا و نیازمندان شهرستان توزیع شد.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ 18 میلیون تومان معادل زکات به شهرستان پرداخت شده است، گفت: این مبلغ صرف معابرسازی باغستان علیا شده و مبلغ 18 میلیون تومان دیگر نیز تا ماه آینده به شهرستان پرداخت می‌شود.

احیای زکات فقرزدایی و شکوفایی اقتصادی را در پی دارد

امام جمعه فردوس نیز احیای زکات را سبب فقرزدایی و شکوفایی اقتصادی دانست و افزود: موضوع زکات بسیار مورد تاکید پیامبر اکرم(ص) بوده و پس از نماز به پرداخت زکات توصیه شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی تصریح کرد: پرداخت زکات سبب فقرزدایی و شکوفایی اقتصادی جامعه می‌شود و زکات جمع‌آوری شده در هر کاری که هزینه شود فی سبیل الله است.

وی متذکر شد: بر عکس خمس که در دین اسلام اجازه داده نشده تا برای گرفتن آن به سراغ مردم برویم در زکات دستور داده شده تا کسانی به دنبال مردم بروند و زکات را اخذ کنند.

در این جلسه مقرر شد تا با اعزام عاملان زکات به روستاها و مناطق عشایری، اهمیت موضوع زکات مطرح و کشاورزان و دامداران به پرداخت زکات تشویق شوند.

انتهای پیام/69007/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول