اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ایمانی:

پرداخت زکات ویژگی حکومت صالحان است

نمانیده ولی فقیه در فارس گفت: احیای پرداخت زکات یکی از ویژگی‌های حکومت صالحان است که باید در جامعه دینی و اسلامی نهادینه شود.

پرداخت زکات ویژگی حکومت صالحان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های زکات در سخنانی اظهار داشت: احیای زکات جزو مسئولیت‌های هیئت حاکمه و حقوق پیشوای دینی است که پشت سر اقامه نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت انسان‌ها در گرو ادای واجبات و امور مستحبی است، افزود: در شرایطی که انسان احساس آرامش مناسبی ندارد ادای فریضه زکات عامل ثبات درونی، روحی و روانی او می‌شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تشویق و ترغیب در پرداخت زکات توام با اخلاص و گسترش فضای تبلیغی از سوی ائمه جمعه و ستاد احیای زکات مهم‌ترین راهکار برای مشارکت مردم در اجرای این امر است.

ایمانی تصریح کرد: استان فارس با یک‌هزار و 500 بقعه متبرکه، 71 امام جمعه و قدمت گرایش دینی و مذهبی مردم آن به آیین محمدی(ص) دارای ظرفیت‌های بالایی در ترویج فرهنگ زکات در کشور بوده، که کمتر به آن توجه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: زندگی بشر منهای رسیدگی به فقرا و مستمندان نیاز به انفاق‌های واجب و مستحب مانند ترویج زکات و خمس دارد که با اجرایی شدن آن شاهد جامعه‌ای به دور از فقر و تنگدستی می‌شویم.

وی اضافه کرد: فارس استان اثرگذار و ریشه‌داری است که در مسائل دینی، عاطفی و مذهبی از سال‌ها پیش مورد توجه علما قرار گرفته و در اجرای کارهای خیر به ویژه پرداخت زکات در کشور الگو و پیشتاز بوده است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: زکات دارای هشت قسمت است که یک بخش آن اختصاص به فعالیت‌های عمرانی، ساخت مسجد و غسالخانه دارد و بخش دیگر باید برای فقرزدایی مصرف و پرداخت شود.

انتهای پیام/2448/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول