اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مریوان خبر داد

کسب رتبه نخست مریوان در جمع‌آوری زکات

فرماندار مریوان از کسب رتبه نخست مریوان در زمینه جمع‌آوری زکات برای پنجمین سال متوالی خبر داد.

کسب رتبه نخست مریوان در جمع‌آوری زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، عبدالله رشیدی‌پور ظهر امروز در همایش تجلیل از معتمدین و مودین زکات این شهرستان اظهار کرد: کسب رتبه نخست این شهرستان در بحث جمع‌آوری زکات برای پنجمین سال متمادی را برگ زرینی در دفتر افتخارات مردم مریوان دانست.

وی به ارائه آماری از عملکرد شورای زکات این شهرستان از آغاز تا به امروز خبر داد و بیان داشت: عاملین زکات از 10 نفر در سال 88 به 198 نفر در سال‌جاری افزایش یافته است.

به گفته وی، عاملین زکات به صورت افتخاری در راستای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ زکات تلاش و نقش موثری در کسب رتبه نخست این شهرستان در زمینه زکات داشته‌اند.

فرماندار مریوان اضافه کرد: زکات دهندگان این شهرستان نیز از 235 نفر در سال 88 به 8 هزار و 500 نفر در سال‌جاری رسیده‌اند که این مهم نشان از تلاش‌های صورت گرفته از سوی شورای زکات است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات امروز جزو فرهنگ مردم شهرستان مریوان است، اضافه کرد: این فریضه الهی به صورت کامل در این شهرستان نهادینه شده است و مردم مریوان با توجه به اعتقادات و باورهای دینی خود عنایت ویژه‌ای به مشارکت در پرداخت زکات دارند و از پیشگامان پرداخت زکات در سال‌های اخیر در سطح استان هستند.

وی در ادامه از روحانیون و علمای دینی به عنوان قشر تاثیرگذار در بحث ترویج و احیای زکات در جامعه نام برد و ادامه داد: روحانیون می‌توانند در تشویق مردم برای پرداخت زکات، جمع‌آوری و واگذاری آن به نهادهای حمایتی نقش بسیار مهمی داشته باشند.

به گفته وی، توسعه فرهنگ پرداخت زکات مهم‌ترین گام در راستای زنده نگه‌داشتن و اجرای کامل این فریضه الهی است و نهادینه شدن این فرهنگ در رفتار مردم امری ضروری است.

رشیدی‌پور اطلاع‌رسانی شفاف توسط متولیان امر به ویژه روحانیون را مهم‌ترین عامل توجه بیش از پیش مردم این شهرستان به ادای فریضه زکات عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی درست در مورد هزینه‌‌کرد زکات موجب اعتماد و ترغیب مردم به پرداختن به این فریضه الهی می‌شود.

وی در ادامه توفیقات شهرستان در زمینه پرداخت زکات را نشات گرفته از اعتقادات و اعتماد مردم دانست و بیان کرد: شفاف‌سازی‌های انجام شده در حوزه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات دلیل اصلی اعتماد مردم است.

وی در زمینه معادل‌سازی و هزینه‌کرد زکات نیز اظهار کرد: زکات جمع‌آوری شده به همراه معادل‌سازی آن در همان مکان جمع‌آوری شده در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع مشکلات نیازمندان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/79002/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول