اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بویراحمد تاکید کرد

کاهش نابسامانی‌های بویراحمد با پرداخت زکات

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد ضرورت فرهنگ‌سازی پرداخت زکات از طریق رسانه‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: با پرداخت زکات بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی در بویراحمد برطرف می‌شود.

کاهش نابسامانی‌های بویراحمد با پرداخت زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمید دانش‌آموز صبح امروز در جلسه شورای زکات شهرستان بویراحمد که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: اگر در جوامع امروزی پرداخت و دریافت زکات به صورت منسجم درآید سرمایه‌ای که از این راه جمع می‌شود به رقم سرسام‌‌آوری تبدیل می‌شود که می‌توان این سرمایه را در بین نیازمندان و بینوایان تقسیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات علاوه بر از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه موجب نزدیک شدن و هم سطح قرار گرفتن طبقات مختلف جامعه می‌شود، گفت: زکات به عنوان احسان و انفاق مالی محسوب می‌شود که باید با رضایت خاطر همراه باشد از این‌رو از منت‌گذاری در پرداخت زکات باید صرف‌نظر شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرداخت زکات امری مهم و ضروری بوده چرا که هم به نفع سرمایه‌داران جامعه می‌باشد و هم باعث افزایش ثروت و نزدیک شدن طبقات مختلف جامعه به یکدیگر می شود و حساسیت‌ها کمتر و اموال ثروتمندان در حاشیه‌ امنیت قرار می‌گیرد.

این مسئول شهرستانی به بیان آثار سوء ترک زکات اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که ادای زکات برای مؤدیان و دیگر افراد جامعه حاصل خیر و برکت فراوانی است بی‌توجهی به آن نیز اثرات سوء خواهد داشت از این‌رو می‌توان گفت بسیاری از مشکلات مادی که در زندگی برخی از افراد جامعه وجود دارد ناشی از عدم توجه به توصیه‌های دینی است.

دانش‌آموز با بیان اینکه زکات به عنوان یکی از فرایض الهی واجب فراموش شده است و پرداخت آن ارزش فردی و اجتماعی زیادی دارد، گفت: فرهنگ‌سازی در راستای زکات در سطح شهرستان بویراحمد بر مبنای باور و وظیفه دینی باشد نه کار و تکلیف اداری.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر زکات توسط ثروت‌مندان و دیگر افراد جامعه پرداخت شود بسیاری از مشکلات نیز برطرف می‌شود، گفت: کلیه افراد جامعه که توانایی پرداخت زکات اموال خود را دارند از جمله کشاورزان هر جامعه‌ای می‌توانند با پرداخت زکات بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی را برطرف کنند.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی در اطلاع‌رسانی در راستای پرداخت زکات را مهم عنوان کرد و گفت: استفاده از وسایل ارتباط جمعی به ویژه صدا و سیما و دیگر رسانه‌های مکتوب و مجازی می‌تواند در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به پرداخت زکات موثر باشد.

دانش‌آموز در ضمن تاکید به مسئولان و ستادهای مربوط اذعان کرد: متولیان اجرایی امر زکات باید به نحو مطلوب و صحیح میزان کشت و دریافت زکات و موارد مصرف و کلیه احکام پرداخت زکات را از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/82011/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول