اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره خبر داد

جمع‌آوری 8،5 میلیارد ریال زکات در خرم‌دره

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره از جمع‌آوری 8 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 8،5 میلیارد ریال زکات در خرم‌دره

ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در دین مبین اسلام سفارش بسیاری به پرداخت زکات شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) همواره امت اسلامی را به پرداخت زکات سفارش می‌فرمودند، اضافه کرد: پرداخت زکات موجب محرومیت زدایی و کمک به خانواده‌های نیازمند می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره در ادامه با اشاره به جمع‌آوری زکات توسط این نهاد اذعان داشت: این نهاد به منظور عمل به سنت‌های حسنه در این بخش و همچنین کمک به خانواده‌های محروم اقدام به اجرای طرح مذکور می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه در هشت ماهه گذشته از سال جاری 8 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در شهرستان خرم‌دره جمع‌آوری شده است، بیان کرد: این مبلغ فقط شامل زکات مال است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای طرح‌های مشارکتی این نهاد محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های نیازمند است، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری زکات به صورت ویژه در راستای محرومیت‌زدایی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سالانه اقدامات مختلفی در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان خرم‌دره انجام می‌شود، یادآور شد: برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان، جلسات شورای زکات و همچنین نصب بنرهای تبلیغی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط کمیته امداد خرم‌دره است.

احمدی همچنین به اعزام مبلغان تبلیغی زکات نیز اشاره کرد و  متذکر شد: با توجه به اینکه مبلغان نقش تاثیرگذاری در توجیه مردم دارند، از همین رو از ظرفیت آنها در ترویج امر زکات استفاده می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره احداث پروژه‌های عام‌المنفعه را نیز از دیگر محل‌های هزینه‌کرد زکات عنوان کرد و اظهار داشت: پروژه‌های عام‌المنفعه در همان محلی که زکات جمع‌آوری شده هزینه می‌شود.

این مسئول در ادامه از جمع‌آوری زکات مستحبی توسط این نهاد خبر داد و گفت: اجرای طرح مذکور از رویکردهای جدید کمیته امداد است.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زکات مستحبی در قالب اجرای طرح شجره طیبه از سال 89 و پس از ابلاغ ستاد زکات کشور آغاز شده است.

احمدی با اشاره به اینکه طرح شجره طیبه به جمع‌آوری زکات مستحبی اطلاق می‌شود، اذعان داشت: در قالب این طرح کشاورزان، باغداران و ...می‌توانند، مقداری از محصولات خود را که شامل درخت و ... است به محرومان دهند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی مطلوب صورت گرفته در راستای اجرای این طرح در شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: امسال 18 میلیون ریال در قالب طرح شجره طیبه در شهرستان خرم‌دره جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول