اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد فارس مطرح کرد

پیشتازی فارس در کشور با جمع‌آوری 8 میلیارد تومانی زکات

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: در 6 ماه نخست سال زراعی جاری این استان با جمع‌آوری 8 میلیارد تومان زکات در کشور پیشتاز بوده است.

پیشتازی فارس در کشور با جمع‌آوری 8 میلیارد تومانی زکات

حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس در حاشیه همایش تجلیل از برترین‌های زکات در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مبلغ جمع‌آوری شده زکات صرف ساخت، تعمیر و تجهیز 115 پروژه عمرانی، 45 مسجد، خانه عالم، کمک به مستمندان، احداث فضای آموزشی، حمام و مراکز بهداشتی درمانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود پنج میلیارد و 400 میلیون تومان زکات در استان فارس جمع‌آوری شد که با احتساب این میزان در سال‌جاری از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

مسئول طرح زکات کمیته امداد امام خمینی استان فارس تصریح کرد: در ارزیابی‌های انجام شده سال‌جاری در 45 شهر و شهرستان استان فارس، مرودشت با پرداخت یک ‌میلیارد تومان، شهرستان فسا با 750 میلیون تومان و اقلید با 550 میلیون تومان به ترتیب حائز رتبه‌های نخست تا سوم پرداخت زکات شده‌اند.

خوشنویس تصریح کرد: بهره‌گیری از اندیشه‌های ائمه جمعه در ترویج زکات و ایجاد انگیزه در دست‌اندرکاران و بررسی راهکارهای سهم این فریضه‌الهی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش در استان فارس بوده است.

وی اظهار داشت: در این همایش پس از بررسی از 16 نفر شامل چهار امام جمعه، سه مبلغ، سه زکات‌دهنده و سه روحانی برتر مسئول زکات تقدیر شده است.

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی فارس عنوان کرد: این استان با توجه به گرایش دینی و مذهبی در آن، می‌تواند برای ترویج فرهنگ احیای زکات با همکاری رسانه‌های شنیداری، گفتاری و مکتوب و جامعه تبلیغی دینی گام‌های چشمگیری را بردارد.

خوشنویس اظهار داشت: اگر 10 درصد از ظرفیت زکات در این استان استفاده شود در طول 2 سال فقر در آن ریشه‌کن می‌شود.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول