اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تاکستان:

پژوهشگران تاکستان به توسعه شهری توجه کنند

فرماندار تاکستان گفت: پژوهشگران تاکستان به توسعه شهری باید بیشتر توجه کنند.

پژوهشگران تاکستان به توسعه شهری توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، علی اکبریان ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار داشت: برپایی همایش شناسایی پژوهشگران امر مهم توسعه علمی را شتاب داده و پژوهشگرانی که در عرصه فرهنگ، هنر و دین گام بر می‌دارند را تقویت می‌کند.

وی پیشبرد اهداف جامعه اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز جوانان و دانشجویان با حضور در عرصه علم و فناوری با لطف الهی گام‌های اثرگذاری را برداشته‌ و در این عرصه کار می‌کنند.

فرماندار تاکستان عرصه‌های مختلف پژوهش در قاب فرهنگ، دین و هنر را مورد ارزیابی قرار داد و ابراز داشت: ساختار پژوهش در تاکستان باید احیا شده تا این مهم به بهبود سیمای شهری نیز کمک کند.

اکبریان از برگزاری طرح پنج هزار مدرسه پنج هزار کتاب در شهرستان تاکستان تقدیر کرد و افزود: مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و آموزش و پرورش این شهرستان در اجرای این نمایشگاه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی اثرگذار بوده است.

این مسئول غنی‌سازی کتابخانه‌های زیر پوشش آموزش و پرورش شهرستان تاکستان را ضروری دانست و عنوان کرد: طبق سنوات گذشته ترویج کتابخوانی در این شهرستان باید مورد اهتمام قرار داشته و پیگیری شود.

فرماندار تاکستان تقدیر از فعالان عرصه پژوهش را مهم خواند و تصریح کرد: باید تلاش کرد تا زمینه بهبود وضعیت پژوهشی تاکستان مهیا شود و این مهم جز با همت همگانی تحقق پیدا نمی‌کند.‌

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان نیز در ادامه این همایش از ارسال 62 اثر پژوهشی در قالب کتاب و مقاله به دبیرخانه همایش پژوهشگران تاکستان خبر داد و اظهار داشت: 18 اثر از این میان انتخاب و معرفی شده‌اند.

منصور رحمانی از خریداری و اهدای چندین جلد کتاب به منظور حمایت از نویسندگان و پژوهشگران خبر داد و عنوان کرد: «بررسی گویش تاتی تاکستان» تألیف عباس طاهری و «تاریخ و فرهنگ تات در استان قزوین» تألیف بهمن رحمانی جزو کتاب‌های اهدایی به نویسندگان شهرستان تاکستان بوده است.

وی بیان کرد: همچنین به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت همراهان بیمار، ایستگاه مطالعه در محل سالن انتظار درمانگاه قدس شهرستان تاکستان با تجهیز کامل به مخزن کتاب افتتاح شده است.

رحمانی ادامه داد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج کتاب و کتابخوانی باید این مهم در زندگی مردم به یک فرهنگ تبدیل شود و برای گسترش کتابخوانی تلاش کرد.

این مسئول ادامه داد: البته تعدادی از افراد بنا به مشکلات نمی‌توانند به طور مستمر به سراغ کتاب بروند که مسئولان باید تمهیدات لازم برای در دسترس قرار دادند این کتاب‌ها به شهروندان را مهیا کنند.

انتهای پیام/77005/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول