اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار یک میلیارد ریال صورت گرفت

تصویب 48 طرح پژوهشی در علوم پزشکی جیرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در نیمه نخست سال جاری 48 طرح پژوهشی به ما ارائه شده که 80 درصد این طرح‌ها مصوب شدند.

تصویب 48 طرح پژوهشی در علوم پزشکی جیرفت

سیدفریدون افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری 48 طرح پژوهشی به ما ارائه شده که 80 درصد این طرح‌ها مصوب شدند و 20 درصد دیگر در مرحله داوری و بررسی نهایی هستند.

وی با بیان اینکه هزینه این 48 طرح بیش از یک‌میلیارد ریال بوده است، افزود: طرح‌هایی که تاکنون دریافت کرده‌ایم هم از استان کرمان و هم از مراکز تحقیقاتی خارج از دانشگاه‌های شهرستان جیرفت ارسال شده است.

افضلی تصریح کرد: عمده طرح‌هایی که انجام داده‌ایم به تفکیک رشته در حوزه پرستاری، مباحث آموزشی و شغلی پرستاری، اپیدیولوژی بیمار‌های واگیر و غیرواگیر و طرح‌هایی در زمینه کارهای آزمایشگاهی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مهم در پژوهش و تحقیق دخیل کردن، دانشجویان در این طرح‌ها است که در سال 91 این مشارکت صفر بود و در سال جاری به 2.5 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در زمینه اعتبارهای پژوهشی رشد خوبی در این زمینه در سال‌های اخیر داشتیم که در سال گذشته به  2.59 درصد رسید و در سال جاری هم هر چند یک درصد کاهش در این راستا داشتیم اما رشد پژوهشی داشتیم.

افضلی ابراز داشت: با تلاش‌های انجام شده، یکی از کارهای مهم پژوهشی در جنوب کرمان که توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام می‌دهیم، برنامه‌ریزی استراتژیک دانشگاه است که مبتنی بر تعیین نقاط قوت و ضعف دانشگاه است و بر اساس چهار آیتم مختصات دانشگاه را ترسیم می‌کنیم که در یک برنامه پنج ساله اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای نخستین‌بار در جنوب کرمان به طور علمی انجام می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه قدمت زیادی ندارد، واحد ارتباط با صنعت در دانشگاه نداریم، اما در مرحله تأسیس آن هستیم.

افضلی ادامه داد: با فعال شدن حلقه ارتباط با صنعت با توجه به ظرفیت‌های بومی تحول بزرگی در بحث پژوهش دانشگاه رخ می‌دهد و با توجه به نیاز جامعه به طرح‌های کاربردی طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که نخستین گروه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پایان‌نامه‌های کاربردی داشته باشند.

انتهای پیام/80002/س/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول