اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

حل چالش‌های اصفهان نیازمند پژوهش است

استاندار اصفهان در بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان گفت: حل چالش‌های استان نیاز به پژوهش دارد و پژوهش‌ها نباید در کتابخانه‌ها خاک بخورند بلکه باید با بررسی‌های لازم توسط مدیران به مرحله اجرا درآید.

حل چالش‌های اصفهان نیازمند پژوهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از  روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، اظهار کرد: بر اساس فرمایش رهبر فرزانه انقلاب،‌ به وجود آوردن نهضت تولید علم جز از طریق پژوهش و تحقیق میسر نمی‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت پژوهش در زمینه چالش‌های استان اصفهان، افزود: مشکلات اقتصادی، محیط‌زیست، آب و نارسایی‌های اجتماعی از مهم‌ترین مشکلات پیشروی مردم اصفهان و دولت است و این موضوع نیاز به پژوهش در این زمینه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه رسالت پژوهشگر صیانت از حریم حقیقت است، اذعان کرد: حل چالش‌های استان اصفهان نیاز به پژوهش دارد و پژوهش‌ها نباید در کتابخانه‌ها خاک بخورند بلکه باید با بررسی‌های لازم توسط مدیران به مرحله اجرا درآیند.

زرگرپور یادآور شد: انتخاب و معرفی پژوهش‌های برگزیده و تجلیل از آن،‌ ارزش پژوهش را به تصویر می‌کشد و نتیجه‌ آن ارتقاء این بخش است.

وی با بیان اینکه علم بدون تحقیق یعنی توقف علم در زمان، تصریح کرد: موتور محرک پیشرفت، علم است و تعالی آن با پژوهش‌های متنوع در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی ممکن می‌شود.

نماینده عالی دولت در اصفهان عنوان کرد: پژوهش گامی است که پژوهشگر برای شفاف‌سازی بر می‌دارد تا به نتیجه‌ای دقیق و قابل‌قبول دست یابد.

وی یادآور شد: تولید علم جز با پژوهش و تحقیق عملی نمی‌شود، اما بهتر این است که در استفاده از پژوهش‌های موجود اهمیت دهی، تفکیک به ترتیب ارزش و چگونگی استفاده از پژوهش‌ها را مدنظر قرار دهیم.

استاندار اصفهان از محققان و پژوهشگران این استان خواست با تغییر سرفصل‌های پژوهشی، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را به سمت نیازهای این استان تغییر دهند.

وی تأکید کرد: باید مشکلات موجود استان برای قرار گرفتن در سرفصل‌های پژوهشی، شناسایی و برای انجام کارهای تحقیقاتی در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

زرگرپور همچنین به اختصاص سه درصد از سهم بودجه دستگاه‌ها و شرکت‌ها به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشاره و تصریح کرد: از این میزان، تنها نیم درصد به این امور اختصاص می‌یابد که لازم است افزایش پیدا کند.

نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اصفهان تا روز جمعه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان دایر است و در آن 50 شرکت و مرکز علمی و تحقیقاتی دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

انتهای پیام/2301/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول