اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با دیگر ادارات استان صورت گرفت

کسب مقام برتر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پژوهش

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از کسب مقام برتر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پژوهش خبر داد.

کسب مقام برتر آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پژوهش

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، هادی زارع‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در زمینه پژوهش این شهرستان اظهار کرد: حس کنجکاوی در همه انسان‌ها وجود دارد و انسان همواره به دنبال این است که مجهولات زندگی خود را کشف کنند.

وی با بیان اینکه پژوهش پاسخی به حس کنجکاوی در وجود انسان است، ابراز داشت: انسان همواره به دنبال این است که تصمیم‌های درستی برای خود اتخاذ کند و در تصمیم‌هایش درست عمل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایران در سال‌های اخیر در زمینه پژوهش به جایگاه مطلوبی دست یافته است.

زارع‌پور افزود: حدود دو درصد تولیدات علمی دنیا توسط محققان، پژوهشگران و دانشمندان ایرانی تولید می‌شود.

وی با اشاره به ثبت افزون بر 27 هزار و 306 مقاله علمی توسط ایرانیان در جهان بیان کرد: ایران در حال حاضر در منطقه و در زمینه مسائل و فعالیت‌های پژوهشی حرف نخست را می‌زند.

زارع‌پور یادآور شد: در حال حاضر در زمینه پژوهش جهش و فعالیت‌های مطلوبی داشته که باید از این جایگاه ارزشمند خود دفاع کند.

وی با طرح این سئوال که پژوهش چه قواعدی دارد و چرا باید پژوهش داشته باشیم، ابراز کرد: از سهم تولید ناخالص داخلی هر کشوری باید به امر پژوهش اختصاص یابد که این میزان در ایران از یک تا سه درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره آموزش و پرورش گچساران و بهمئی امسال توانستند در سطح استان مقام‌های برتر پژوهشی را کسب کنند.

زارع پور با تقدیر از مجموعه فعالان عرصه پژوهش در آموزش و پرورش تصریح کرد: امروزه پژوهش به عنوان یک شاخص در همه دنیا برای ارزیابی توسعه یافتگی کشورها مورد عمل قرار گرفته و محسوب می‌شود.

وی با یادآوری اینکه دانایی یکی از شاخص‌های پیشرفت است، ادامه داد: پژوهش ضامن توسعه پایدار است و مبنای توسعه، پژوهش و تحقیقات است.

زارع‌پور با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم توسعه است، بر توجه هر چه بیشتر مسئولان و مدیران آموزشگاه‌ها به امر پژوهش دانش‌آموزان تأکید کرد.

انتهای پیام/82001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول