اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چرام خبر داد

معرفی طرح پژوهشی چرام به عنوان طرح نمونه کشوری

رئیس جهاد کشاورزی چرام از معرفی طرح پژوهشی جهاد کشاورزی چرام به عنوان طرح نمونه کشوری خبر داد.

معرفی طرح پژوهشی چرام به عنوان طرح نمونه کشوری

سیدخدارحم معتمدی در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه فرصتی به دست آمد تا برنامه‌های هفته پژوهش در شهرستان نسبت به سال گذشته با کیفیت بهتری برگزار شود، اظهار امیدواری کرد که عرصه‌ای ایجاد شود تا کار پژوهشی اهمیت پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی چرام با اشاره به این مطلب که محور شهرستان چرام کشاورزی است و احساس می‌شود در زمینه کشاورزی وظیفه ما است که کار پژوهشی صورت گیرد، عنوان داشت: با توجه به اینکه در این شهرستان، کشاورزی بهترین گزینه محسوب می‌شود، بهتر است کار توسعه کشاورزی شهرستان بر اساس مطالعات علمی انجام شود.

وی افزود: ما با ارائه طرحی که در شهرستان اجرا کرده و منجر به تولید شد در بین تمام ادارات جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از طرح‌های نمونه کشوری معرفی شد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که طرح ارائه شده در خصوص کشت برنج که مشکل عمده در شهرستان چرام است، خاطرنشان کرد: برخی از اراضی ما در شهرستان چرام به علت کمبود آب در زمینه کشت با مشکل مواجه می‌شود و تغییر زمان کشت یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در این طرح ارائه شد و به لطف خداوند نیز جواب داد.

معتمدی کاهش مصرف آب در زمان کشت برنج را نیز از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و یادآور شد: یکی از معضلاتی که امروزه وجود دارد این است که به میزانی که آب مصرف می‌شود، تولید صورت نمی‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی با ذکر این مطلب که طرح پژوهشی جهاد کشاورزی چرام، هفته گذشته توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی مورد تایید و تشویق قرار گرفت، خاطرنشان کرد: تقریبا بیش از 20 مقاله پژوهشی پذیرفته شده توسط مقامات دولتی از شهرستان چرام داشتیم.

انتهای پیام/82002/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول