اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان:

تقاضامحور کردن پژوهش‌ها باید مهم‌ترین هدف مراکز علمی باشد

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان با بیان اینکه پژوهش‌های تقاضامحور هم در مراکز علمی انجام می‌شود، گفت: تقاضامحور کردن همه پژوهش‌ها مهم‌ترین هدف است.

تقاضامحور کردن پژوهش‌ها باید مهم‌ترین هدف مراکز علمی باشد

پرویز خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان بر لزوم جدی گرفته شدن امر نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در امر پژوهش تاکید کرد.

وی با اشاره به مصوبه موجود در کشور برای هزینه یک تا سه درصدی اعتبارات ارگان‌های دولتی در امر پژوهش تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی یا این بودجه را در امور دیگر هزینه می‌کنند و یا اینکه به دلیل عدم توانایی در هزینه کردن آن را به خزانه باز می‌گردانند.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان به اقدامات انجام شده برای نهادینه کردن تفکر تشکیل تیمی برای تعیین اولویت‌های پژوهشی استان اشاره و اضافه کرد: تشکیل این تیم گره‌های‌های موجود مشکلات را شناسایی و اولویت‌ها را عیان می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: برای شناسایی اولویت‌های پژوهشی استان زنجان باید تیمی با ترکیب نمایندگان‌ دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مراکز علمی تشکیل شود.

خالقی با بیان اینکه تیم تشکیل شده برای تعیین اولویت‌های پژوهشی نیازها را شناسایی و توان موجود این حوزه را ارزیابی می‌کند، ادامه داد: این اقدامات به تصمیم‌گیری‌های آینده کمک می‌کند.

وی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دو دانشگاه زنجان و دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: کارگروه تخصصی دانشگاه زنجان بین دستگاه‌های اجرایی و محققان و پژوهشگران تشکیل می‌شود.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان ادامه داد: در دانشگاه آزاد هم کارگروه‌های تخصصی بین متخصصان و بخش خصوصی تشکیل می‌شود.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد درصد پژوهش‌های کاربردی در سطح استان گفت: کاربردی نبودن پژوهش‌ها عمده مشکلات این حوزه است.

خالقی با بیان اینکه پژوهش‌های تقاضامحور هم در مراکز علمی انجام می‌شود، ابراز داشت: تقاضامحور کردن همه پژوهش‌ها مهم‌ترین هدف ما است.

وی به تفاهمنامه‌های موجود بین مراکز علمی با مراکز صنعتی و تولیدی اشاره و عنوان کرد: این تفاهمنامه‌ها در دو بخش درون دانشگاهی و بین دانشگاه بخش تولید منعقد شده است.

سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری زنجان به سرعت رشد علم در ایران اشاره کرد و متذکر شد: این سرعت بیانگر اقدامات و تلاش‌های انجام شده در این حوزه است.

این مسئول پیشرفت امور پژوهش را نیازمند تفاهم بین متقاضیان و عرضه‌کنندگان پژوهش دانست و اذعان داشت: رفاقت بین این دو قشر به پیشبرد امور کمک می‌کند.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول