اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان:

نمایشگاه پژوهشی اصفهان با کیفیت‌تر از سال گذشته است

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان گفت: سال گذشته تعداد پژوهش‌ها بیشتر از امسال بود اما کیفیت نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری امسال بهتر از سال گذشته بود.

نمایشگاه پژوهشی اصفهان با کیفیت‌تر از سال گذشته است

مهدی صدری در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اصفهان اظهار کرد: امسال سعی شده که پژوهش‌هایی که تجاری‌سازی شده و به فروش رفته و نیز یک‌ سری از طرح‌های صنعتی آماده شده و یا به فروش رسیده و یا قابل فروش ارائه شود.

وی افزود: همچنین در حوزه علوم انسانی نیز 25 طرح پیش‌بینی شده و بقیه طرح‌ها نیز از دانشگاه‌های فنی و مهندسی استان در این نمایشگاه عرضه شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امسال این نمایشگاه در 53 غرفه آماده شده است، تصریح کرد: پژوهش‌های دانشگاه‌ها از تعداد و کیفیت قابل توجه علمی برخوردار است، اما همچنان این فاصله خالی بین فضای اجتماعی و فضای دانشگاه‌ها احساس می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به کاربردی شدن انتظار می‌رود پژوهش‌های دانشگاهی در یک فرآیند قرار بگیرند تا بیشتر خود را با فضای اجتماعی تطبیق دهند.

صدری نمایشگاه امسال را در مقایسه با سال گذشته بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: سال گذشته این نمایشگاه در فضای بزرگ‌تر و با 82 طرح برگزار شد و  امسال با تعداد طرح کمتر اما با کیفیت بیشتری این نمایشگاه برپا شده است.

وی با اشاره به اجرایی کردن طرح‌های پژوهشی از سطح کتابخانه‌ها بیان کرد: حدود یک سال است که چنین فعالیتی آغاز شده است، اما کافی نیست چرا که باید صنعت، دانشگاه و پژوهش با هم به یک شبکه تبدیل شوند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان گفت: البته در نمایشگاه پژوهش امسال از شبکه‌های پژوهش از بخش‌ خصوصی و نیز خانه صنعت، معدن و تجارت دعوت شده است و تلاش شده که پای بخش غیردولتی به چنین فرآیندهایی باز شود.

انتهای پیام/63012/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول