اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر دماوند خبر داد

حمایت از پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش و فناوری در دماوند

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند از حمایت شورای اسلامی شهر دماوند با پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش و فناوری در سطح شهر خبر داد.

حمایت از پژوهشگران و فعالان عرصه پژوهش و فناوری در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، مصطفی آقایی امروز با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری به بیان فرمایشات گوهربار رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه پژوهش پرداخت و اظهار کرد: پیشرفت، عزت، هویت ملی و اسلامی وابسته به تحقیق است.

وی ادامه داد: رشد روزافزون مرزهای دانش، پدید آمدن موضوعات و مسائل نوین و همچنین نیاز به داشتن شناخت، بررسی و تحلیل آنها به ویژه در زمینه مطالعات بین رشته‌ای و با نگاه دینی، ضرورت انجام فعالیت‌های پژوهشی با نگاه تخصصی و اصولی یک اولویت محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند خاطرنشان کرد: رشد و توسعه در زمینه‌های مختلف در صورتی محقق می‏‌شود که در برنامه‌ریزی‌های هدفمند و کلان کشور، توجه مناسبی به امر پژوهش و فناوری صورت گیرد.

آقایی گفت: نقش و اهمیت پژوهش در توسعه پایدار بر همگان ثابت شده است؛ به طوری که کشورهای توسعه یافته و همچنین مدیران توانمند و معتقد بر استفاده از دانش برای جلوگیری از اتلاف منابع و امکانات و افزایش بهره‌وری از پژوهش و دستاوردهای علمی بهره می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید اسلام بر انجام پژوهش اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم و آموزه‌های دینی همواره بر پژوهش تاکید شده است و انجام این کار در کشور ریشه در باورهای اعتقادی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند بیان کرد: تحقیق و تدبر از نگاه اسلام بسیار ارزشمند است و دانشگاه‌ها باید زمینه را برای توسعه تحقیق و پژوهش فراهم کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به بحث پژوهش مدیران اجرایی نیز باید از نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها استفاده کنند و طرح‌هایی را به اجرا برسانند که حاصل پژوهش‌های علمی است.

انتهای پیام/2568/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول