اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به سرمای هوا

کشاورزان هرچه سریع‌تر مرکبات خود را برداشت کنند‌

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: با توجه به سردی هوا کشاورزان هر چه سریع‌تر محصول‌ مرکبات خود را برداشت کنند. ‌

کشاورزان هرچه سریع‌تر مرکبات خود را برداشت کنند‌

موسی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به شدت سرما به کشاورزان ریگانی توصیه می‌شود تا هر چه سریع‌تر محصول خود را برداشت کنند تا سردی هوا به محصول مرکبات خسارت وارد نکند.

جلالی افزود: کشاورزان ریگانی با افزایش کارگران‌ در باغ‌های مرکبات هر چه سریع‌تر این محصول کاملا ارگانیک را برداشت و روانه بازار کنند‌. کشاورزان‌ شب هنگام باغ‌های مرکبات را آبیاری و با روشن کردن آتش گرم کنند تا خساراتی به باغ‌‌ها وارد نشود‌.

وی با اشاره به اینکه وسایل گرمایشی در باغ‌ها‌ وجود ندارد، خاطر ‌نشان کرد: کشاورزان با آتش و دود باغ‌های مرکبات خود را گرم نگه دارند تا شاهد سرما‌زدگی این محصول نباشیم.

جلالی با تاکید بر اینکه ‌سال جاری عملکرد محصول مرکبات ریگان رشد 30 درصدی داشته است،‌ افزود: از هر هکتار بیش از 15 تن محصول مرکبات برداشت می‌شود. این محصول کاملا ارگانیک بوده و از هیچ‌گونه سمی استفاده نشده است و به دلیل شیرینی و حاصلخیز بودن خاک گنبکی ریگان و وجود آب قنات این محصول شیرین پوست نازک و آبدار است.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان از سرمایه‌گذاران بخش گنبکی خواست نسبت به احداث سردخانه برای نگهداری مرکبات در این بخش اقدام کنند.برای احداث این سردخانه زمین و تسهیلات با سود هفت درصد به صورت ارزان قیمت در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

به گزارش فارس، برداشت محصول مرکبات از 2 هزار و 600 هکتار از باغ‌‌ مرکبات شهرستان ریگان آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود سال جاری از هر هکتار‌ 15 تن محصول برداشت شود.

انتهای پیام/80014/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول