اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد طالقان:

کشاورزان طالقانی بیش از 4 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

مدیر کمیته امداد امام خمینی طالقان از پرداخت بیش از 4 میلیارد ریال زکات توسط کشاورزان این شهرستان خبر داد.

کشاورزان طالقانی بیش از 4 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

محسن خنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طالقان اظهار داشت: دین مبین اسلام برای حوزه‌های مختلف زندگی برنامه‌ داشته و در صورت توجه به تعالیم الهی بسیاری از مشکلات بشر به ویژه در حوزه‌های اقتصادی برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام و فرهنگ غنی تشیع، دستگیری از مستمندان و کمک به نیازمندان همواره مورد تاکید ویژه قرار داشته و برای انجام این امور راهکارهای مختلفی نیز در قالب تعالیم دینی و معنوی پیش‌بینی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طالقان افزود: یکی از این راهکارها پرداخت زکات است که اگر به درستی به آن توجه کرده و زکات پرداخت شده را در امور لازم هزینه کنیم، بخش مهمی از نیازهای افراد مستمند و نیازمند برطرف می‌شود.

خنجری با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در شهرستان طالقان برای تشویق مردم به ویژه کشاورزان به پرداخت زکات گفت: در این زمینه اقدامات خوبی با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج و تشویق کشاورزان به پرداخت زکات انجام شده است.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها در کنار توجه و تاکید مردم مومن شهرستان طالقان به ویژه کشاورزان موجب شد که امسال شاهد مشارکت بسیار خوبی از سوی شهروندان در پرداخت زکات از سوی کشاورزان باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان طالقان افزود: در زمان برداشت محصولات کشاورزی کشاورزان طالقانی در مجموع بیش از 4 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که این رقم در مقایسه با فصل زراعی سال گذشته رشد داشته است.

خنجری تصریح کرد: زکات پرداخت شده به دو صورت نقدی و همچنین محصولات کشاورزی بوده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در طالقان مبنی بر اینکه زکات جمع‌آوری شده در چه اموری هزینه می‌شود، گفت: کمیته امداد مبالغی که در قالب زکات از سوی مردم جمع‌آوری می‌کند را بر اساس تعالیم دینی و قوانین جاری هزینه خواهد کرد.

خنجری ادامه داد: این مبلغ در بخش‌های مربوط به اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاها و مناطق محروم طالقان هزینه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ زکات در سال‌های آینده شاهد مشارکت بیشتر مردم خداجوی طالقان برای رفع مشکلات مناطق روستایی و محروم این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/2302/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول