اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه نظام صنفی کشاورزان شهرستان بیجار مطرح شد

تقویت نظام صنفی کشاورزی به عنوان حلقه ارتباط دولت و کشاورزان

یکی از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نظام صنفی را حلقه واسطه و ارتباط میان دولت و کشارزان عنوان کرد و بر تقویت این حلقه ارتباطی برای پیشبرد و تقویت بخش کشاورزی تأکید کرد.

تقویت نظام صنفی کشاورزی به عنوان حلقه ارتباط دولت و کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الله کوشا پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه نظام صنفی کشاورزان شهرستان بیجار که با حضور فرماندار، مدیر سازمان تعاون روستایی و مسئولان شهرستان در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه‌های ساماندهی بخش کشاورزی برنامه‌ریزی‌های نظام صنفی است.

وی افزود: در برخی حوزه‌ها نیازمند بازبینی در تعریف‌ها و تشکل‌ها هستیم و در ایجاد تشکل‌ها باید به گونه‌ای عمل کنیم که صدور گواهی مشکلات کشاورزان را حل کند.

کوشا اظهار داشت: بسیاری از تعاونی‌ها آن‌گونه که باید در حوزه وظیفه خود عمل نکرده‌اند و پروانه‌های صادر شده باید پشتوانه و حمایت قانونی داشته باشد.

به گفته این مسئول، یکی از راهکارهای ساماندهی مسائل کشاورزی، راه‌اندازی نظام صنفی است که با برنامه‌ریزی مدون و سیاست‌گذاری دقیق نقش پایگاهی حمایتی را برای کشاورزان انجام خواهد داد.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: تشکیل تعاونی‌ها باید برای برنامه‌ریزی درست تمامی مطالعات، تشخیص نیازها و اولویت‌بندی‌ها توسط خود تشکل و تعاونی صورت گیرد.

نظام صنفی کشاورزان نیازمند حمایت و مزایای بیمه‌ای است

عفیفی رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بیجار نیز گفت: این تشکل هویت صنفی به کشاورزان داده و اکنون کشاورزان زیر نظر این تشکل می‌توانند با هویت رسمی از تسهیلات، امکانات و حمایت‌ها استفاده کنند.

وی گفت: نظام صنفی کشاورزان برای رشد و ارتقاء نیازمند عوامل تشویقی و عوامل الزام‌آور از جمله موضوعات حمایتی و مزایای بیمه‌ای است.

به گفته وی، بخش عمده اقتصاد شهرستان را کشاورزی تشکیل می‌دهد که رشد و ارتقای این قطب از اقتصاد نیازمند توجه ویژه است.

عفیفی بیان کرد: نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار نزدیک به پنج سال پیش شروع به کار کرده که با وجود مشکلات موجود ادامه کار داده و بسیاری از معضلات را حل کرده است.

به گفته وی، نظام صنفی بخش کشاورزی تشکلی است که توسط کشاورزان و به دور از اهداف سیاسی با هدف حمایت از تولید تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار با معرفی و افزایش تعداد اعضا ارتقاء می‌یابد که این مهم حمایت تمامی ادارات و دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد.

رییس اداره جهاد کشاورزی بیجار در پایان اظهار داشت: اعضای نظام صنفی بدون هیچ چشم‌داشتی برای تولید و حمایت از تولید و سربلندی نظام اسلامی این تشکل را تاسیس کرده‌اند که برای ارتقاء نیاز به حمایت دستگاه‌های مربوطه دارند.

انتهای پیام/79015/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول