اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرودشت در مجلس خبر داد

رهاسازی آب سد درودزن برای کشاورزان

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: در هر ثانیه 40 متر مکعب آب از دریاچه سد درودزن برای کشاورزان مرودشت و شیراز رهاسازی شده است.

رهاسازی آب سد درودزن برای کشاورزان

محمدمهدی برومندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: از 40 متر مکعب آب در ثانیه که از دریاچه خارج می‌شود 10 متر مکعب در ثانیه وارد کانال‌های شبکه آبیاری برای کشاورزان مرودشت و 30 متر مکعب در ثانیه وارد رودخانه کر ویژه کشاورزان خرامه و کربال می‌شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چند روز آینده بر میزان ورودی آب در کانال‌های شبکه آبرسانی مرودشت اضافه می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر 450 میلیون متر مکعب آب در دریاچه سد درودزن و 90 میلیون متر مکعب آب در دریاچه سد ملاصدرا ذخیره شده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: میزان ورودی آب دریاچه سد درودزن 15 متر مکعب در ثانیه و سد ملاصدرا 6 متر مکعب در ثانیه است که امیدواریم با نزول رحمت الهی این ورودی افزایش یابد.

برومندی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی موجود و خطر کم‌آبی که برخی مزارع را تهدید می‌کند آب سد درودزن را برای برخی مزارع رهاسازی کردیم و امیدواریم با بارش باران و تامین آب مورد نیاز مزارع دوباره دریچه سد درودزن بسته شود.

این کارشناس ارشد کشاورزی خاطرنشان کرد: در صورتی که بارش‌های به‌موقع و مناسب نداشته باشیم و آبیاری مزارع کشاورزی به صورت کامل انجام نشود بیم آن می‌رود که دوره رشد گیاه کامل نشده و گیاه به تکامل نرسد که در این صورت به یقین با کاهش تولید گندم مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول