اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

پرداخت تسهیلات کم‌بهره درازمدت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیگیری پرداخت تسهیلات کم‌بهره درازمدت به کشاورزان این استان از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این سازمان در راستای رفع مشکلات کشاورزان استان است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره درازمدت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رستم غیبی پیش از ظهر امروز در نشست با معاونین این اداره‌کل، اظهار کرد: کمبود آب در بعضی از مناطق با توجه به پایین رفتن آب سفره‌های زیرزمینی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان این استان محسوب می‎شود.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در آب کشاورزی، حفاظت، احیاء توسعه و بهره‌برداری از منابع تجدیدشونده حوزه‌های آبخیز، تلاش برای دریافت میزان آب مورد نیاز کشاورزی استان از آب‌های استان، وجود آب در نقاط پست که باید برای آنها سرمایه‌گذاری مناسب انجام شود از راهکارهای موجود برای رفع این مشکل است.

غیبی کمبود و گران بودن نهادهای کشاورزی در مواقع کاشت را از دیگر این مشکلات برشمرد و گفت: همچنین کمبود سرمایه‌گذاری و پایین بودن سهم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به سایر بخش‌ها، کوچک بودن اراضی و پراکندگی زمین‌های کشاورزی که باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید می‌شود از دیگر مشکلات کشاورزان این استان به شمار می‎رود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری توسعه پرورش آبزیان را یکی از راهکارهای توسعه بخش کشاورزی استان برشمرد و گفت: توسعه باغات، یکپارچه‌سازی اراضی، توسعه و گسترش تشکل‌های کشاورزی، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری استان از دیگر راهکارهای توسعه بخش کشاورزی استان است.

وی اضافه کرد: پیگیری پرداخت تسهیلات کم‌بهره درازمدت به کشاورزان و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به تولید محصولات اساسی کشاورزی از دیگر این راهکارها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/68001/ح20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول