اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گناباد خبر داد

توزیع 114 تن بذر اصلاح شده میان کشاورزان گنابادی

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان گناباد گفت: به منظور حمایت از کشاورزان این شهرستان بیش از 114 تن بذر اصلاح شده میان کشاورزان توزیع و بالغ بر 8 میلیارد ریال تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

توزیع 114 تن بذر اصلاح شده میان کشاورزان گنابادی

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدباقر جاهدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 4 هزار و 35 هکتار از اراضی کشاورزی گناباد به محصولات پاییزی اختصاص یافته است و این مزارع تحت نظارت فنی کارشناسان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره جهاد کشاورزی گناباد افزود: به منظور حمایت از کشاورزان بیش از 114 تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع و بالغ بر 8 میلیارد ریال تسهیلات به این افراد پرداخت شده است.

جاهدی اضافه کرد: یک‌هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز جدید فرآوری زعفران در گناباد افزود: در راستای حمایت از کشاورزان زعفران‌کار، اقتصادی کردن این محصول و ارائه محصولی بهداشتی به مصرف کنندگان، سه مرکز جدید فرآوری زعفران در این شهرستان احداث و راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال نیز دو مرکز فرآوری بهداشتی در شهرستان گناباد شهر کاخک فعال بوده و روزانه بیش از 100 کیلوگرم گل را به صورت بهداشتی فرآوری کرده است.

جاهدی گفت: 7 هکتار زمین کشاورزی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی شهرستان گناباد به اجرای طرح کاشت آرمانی زعفران اختصاص یافته است.

وی در مورد برداشت محصول زعفران گفت: امسال برداشت گل زعفران در این شهرستان در سطح 3 هزار و 500 هکتار انجام شد و این در حالی بود که به دلیل گرمای بیش از حد تابستان و پاییز حدود 10 روز دیرتر از سال‌های قبل آغاز شد.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول