اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش:

کشاورزان آبپخش همواره دغدغه فروش محصولات تولیدی خود را دارند

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: کشاورزان آبپخش همواره دغدغه فروش محصولات تولیدی خود را دارند.

کشاورزان آبپخش همواره دغدغه فروش محصولات تولیدی خود را دارند

محمداسماعیل شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: آبپخش از قطب‌های بزرگ کشاورزی در استان و حتی کشور است و به ویژه در تولید خرما نقش این منطقه بسیار مهم است.

وی افزود: کشاورزان آبپخش همواره نسبت به کیفیت محصولات تولیدی بسیار حساس هستند و تلاش این قشر برای بهبود کیفیت محصولات قابل تقدیر است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: پس از باغداری بیشترین حجم فعالیت‌های کشاورزی منطقه آبپخش به کاشت گندم، جو، سبزی و ... اختصاص دارد که در بازارهای منطقه‌ای و ملی شاهد عرصه آنها به متقاضیان هستیم.

شفیعی تصریح کرد: کشاورزان آبپخش همواره دغدغه فروش محصولات تولیدی خود را دارند و مسئولان استان و شهرستان باید در این مسیر کمک کنند تا محصولات این عزیزان روی دستشان نماند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از فعالیت 9 هزار کشاورز در آبپخش خبر داد و گفت: هم‌اکنون بر اساس آمار موجود بیش از 9 هزار نفر در زمینه‌های پرورش دام، باغداری و زراعت در حوزه‌های مختلف کشاورزی در این منطقه فعال هستند.

شفیعی یادآور شد: تامین به موقع آب برای نخلداران آبپخش مهم‌ترین دغدغه است و به ویژه در سال جاری با افزایش آب‌بها مشکلاتی برای معیشت باغداران به وجود آمده است.

وی از احداث 60 کیلومتر کانال آبیاری در آبپخش خبر داد و متذکر شد: در سال‌های گذشته بیش از 60 کیلومتر کانال آبیاری در منطقه آبپخش احداث شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

شفیعی ابراز داشت: در سال جاری بیش از 45 هزار تن خرما و رطب در نخیلات آبپخش تولید و به بازار مصرف عرضه شد که امیدواریم شاهد فروش تمام محصولات این قشر در بازار باشیم.

وی در پایان عنوان داشت: حمایت از تولیدکنندگان واقعی و ارائه تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان در دستور کار این مجموعه در سال جاری قرار دارد.

انتهای پیام/2452/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول