اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

بهره‌گیری از ظرفیت‌ نیروهای پژوهشی موجب انفجار علمی می‌شود

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به تربیت نیروهای پژوهشگر در مراکز تخصصی گفت:‌ اگر مدیریت این نیروها و افراد تربیت شده به صورت دقیق انجام شود، شاهد انفجاری در عرصه علم خواهیم بود.

بهره‌گیری از ظرفیت‌ نیروهای پژوهشی موجب انفجار علمی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد پنجشنبه شب در نخستین اجلاسیه مدیران و صاحب‌نظران حوزوی عرصه پژوهش که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: همه آنچه که در حوزه‌های علمیه رصد می‌کنیم با همت و حمایت شما بزرگواران پیش رفته است و البته هنوز نقاطی از کاستی وجود دارد که باید آن نقاط را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: می‌توانیم در حوزه تربیت نیروی انسانی مناسب فزون‌تر از وضعیت کنونی به انباشت و تولید روزآمد نیروی انسانی مناسب دست پیدا کنیم و این مهم با برنامه ریزی آموزشی دقیق و اجرای آن محقق می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان کرد: اگر ما این اقدام مهم را انجام داده و از سوی دیگر نیازهای جامعه را شناخته و نسبت به آن آگاهی یافته و اولویت شناسی کنیم می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود برای پاسخگویی به نیازها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم به سند اولویت‌های پژوهشی برسیم، دستگاه‌های بهره بردار و مصرف کننده را در نظام شناسایی کرده و دست آنها را در دست تولید کنندگان دانش قرار دهیم گام بلندی برداشته‌ایم.

عماد اظهار کرد: امروز جهان به نقطه‌ای رسیده که هیچ مسئله‌ای یک ضلعی نبوده و حل آن با مشارکت همه بخش‌های دانش است.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر سه مرکز تخصصی که با هدایت و زعامت دو مرجع بزرگوار شیعه تاسیس و توسعه پیدا کرده‌ است را مشاهده کرده‌ام و توفیقات این مراکز برای من بسیار شگفت انگیز بود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مرکز تخصصی کلام به همت و هدایت آیت الله سبحانی تاسیس شده است ادامه داد: این مرکز در طول 20 سال قریب به هزار نفر فارغ‌التحصیل داشته و این افراد ظرفیت بسیار برجسته برای پاسخگویی هستند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی تفسیر و مرکز تخصصی شیعه شناسی با هدایت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: مرکز تفسیر دارای هزار نفر فارغ التحصیل بوده و مرکز تخصصی شیعه شناسی دارای خروجی‌های بسیاری بوده و باید زمینه کار پژوهشی را برای این نیروهای انسانی نخبه فراهم کنیم.

عماد بیان کرد: اگر مدیریت این نیروها و افراد تربیت شده به صورت دقیق انجام شود شاهد انفجاری در عرصه علم خواهیم بود.

انتهای پیام/2258/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول