اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

بودجه اختصاص یافته به پژوهش کافی نیست

معاون دانش و پژوهش سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بودجه اختصاص یافته به تحقیق و پژوهش کافی نیست.

بودجه اختصاص یافته به پژوهش کافی نیست

سید شمس‌الدین موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به هفته پژوهش اظهار کرد: تحقیق و پژوهش از اهمیت بالایی در کشورمان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته کشورمان با تلاش‌های بسیاری در حوزه پژوهش پیشرفت‌های خوبی داشته است، تصریح کرد: این پیشرفت‌ها در حوزه علم پزشکی، علوم هسته‌ای، علم نانو و... بوده است.

معاون دانش و پژوهش سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اذعان داشت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در این حوزه هدف و خواسته مقام معظم رهبری به طور کامل محقق نشده است.

این مسئول به نیاز جامعه به تحقیقات کاوشگران، اندیشمندان و پژوهشگران اشاره کرد و بیان داشت: برای دستیابی به موفقیت در علوم مختلف به تلاش و تحقیق فراوان نیاز است.

موسوی به نیاز فطری انسان به علم و دانستن از زمان خلقت بشر اشاره کرد و گفت: امروز پژوهش به یکی از نیازهای اساسی زندگی بشر تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته پنج درصد بودجه کشور به امر تحقیق و پژوهش اختصاص می‌یابد، ادامه داد: این میزان بودجه در کشورمان به نیم درصد هم نمی‌رسد.

معاون دانش و پژوهش سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه بودجه اختصاص یافته به امر پژوهش کافی نیست، اضافه کرد: امروز پژوهش در سازمان‌های خصوصی و دولتی به یک ویترین زیبا شبیه شده که برای استفاده در قفسه کتابخانه دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه مسئولان باید به صورت جدی در بحث تحقیق و پژوهش وارد شوند، اظهار داشت: برای موفقیت در بخش پژوهش به بودجه و اعتبار کافی نیاز است.

موسوی با بیان اینکه هم اکنون کشورهای دنیا رقابت نفسگیری در حوزه تحقیق و پژوهش دارند، گفت: کشورمان نیز به شتاب بیشتری در حوزه تحقیق و پژوهش نیاز دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه درصد کمی از پروژه‌های کشورمان اجرایی و عملیاتی می‌شود، افزود: برای توسعه و پیشرفت کشورمان به کاربردی شدن تعدادی از پژوهش‌ها نیاز است.

معاون دانش و پژوهش سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: امید است مسئولان مربوطه با اختصاص بودجه و توجه بیشتر در حوزه پژوهش دانشمندان و پژوهشگران کشورمان را برای رسیدن به موفقیت حمایت کنند.

انتهای پیام/73008/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول