اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی عنوان کرد

برگزاری طرح محب در 4 شهر خراسان جنوبی

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح محب در برنامه عملیاتی سال جاری در چهار شهر طبس، فردوس، بیرجند و دستگردان برگزار شد.

برگزاری طرح محب در 4 شهر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم تجلیل از دستگاه‌های همکار در مانور محب خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان بهزیستی خراسان جنوبی جزو 10 استان داوطلب برای اجرای طرح محب بوده است.

محمد‌حسن اکبری‌مطلق ادامه داد: این طرح در 21 مهر 88 پس از استان‌های اصفهان، فارس، هرمزگان و کرمان موفق به برگزاری مانور آن و تثبیت در استان شده است.

وی افزود: این طرح با هدف کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی ناشی از بلایا در استان در حال اجرا است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: یکی از رویکرد‌های مهم در اجرای برنامه؛ حمایت روان اجتماعی در بلایا و رویکرد اجتماع محور است که به آموزش و نوسازی ساختار و نهادهای ملی تاکید فراوان دارد.

اکبری‌مطلق تصریح کرد: در این طرح مردم محلات طی آموزش‌های مختلف توانمند می‌شوند تا قبل از بروز حادثه به بهترین شکل برای کاهش آسیب عمل کرده و بتوانند در زمان بروز حوادث به مدیریت بحران بپردازند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر روانشناسان، مشاوران و مددکاران شاغل در مراکز مشاوره که به نام گروه‌های فوریتی نام‌گذاری می‌شوند به دنبال برنامه‌های آموزشی مستمر توانمند شده تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه بتوانند در اسرع وقت و با هماهنگی از قبل طراحی شده، خدمات مشاوره و روانشناختی را به آسیب‌دیدگان ارائه دهند.

گسترش طرح محب از یک محله به 19 محله

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: این طرح در استان از سال 87، در محله جوادیه بیرجند در حال اجرا بوده و پس از توجیه و تشکیل کمیته مدیریت بحران محله و همچنین گروه‌های امداد و نجات، جستجو، آموزش مدیریت استرس، سوگ، کمک‌های اولیه و سایر آموزش‌های لازم به مردم محله جوادیه بیرجند انجام شده است.

اکبری‌مطلق از گسترش طرح محب از یک محله به 19 محله خبر داد و افزود: طرح محب در سال 88 به 12 محله دیگر در شهرستان‌ها و نمایندگی‌های بهزیستی خراسان جنوبی گسترش یافت.

وی خاطرنشان کرد: طرح محب در برنامه عملیاتی سال جاری در چهار شهر طبس، فردوس، بیرجند و دستگردان برگزار شده است.

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: به دنبال جلسات توجیهی متعددی که در راستای آشنایی سازمان‌های مرتبط با بحران صورت گرفته در حال حاضر سازمان مدیریت بحران، جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، بسیج، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیما دیدگاه‌های مثبتی در ارتباط با این طرح داشته و در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنند.

در این مراسم از 46 نفر از دستگاه‌های همکار در برگزاری طرح محب تجلیل شد.

انتهای پیام/69017/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول