اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

پرداخت یارانه به سه مرکز غیردولتی برای نگهداری 50 کودک

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری برای نگهداری 50 کودک به سه مرکز غیردولتی کودک و نوجوان یارانه پرداخت شده است.

پرداخت یارانه به سه مرکز غیردولتی برای نگهداری 50 کودک

حسن شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سازمان بهزیستی با تایید مراجع قضایی مسئولیت تامین مراقبت شبانه‌روزی و ایجاد زمینه‌های پرورش از کودکانی را که به طور موقت یا دایم سرپرست خود را از دست داده باشند، بر عهده دارد.

وی ادامه داد: تقویت حضور فرزندان در خانواده‌های جایگزین واجد شرایط به عنوان اصلی‌ترین مأموریت دفتر شبه خانواده بهزیستی محسوب می‌شود.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند افزود: مراقبت و پرورش کودک در خانه‌های کودکان و نوجوانان به صورت موقت و تنها برای آماده‌سازی و رسیدن به هدف نهایی تدوین و تنظیم شده است.

فعالیت سه خانه غیردولتی کودک و نوجوان

شرفی با بیان این‌که سه خانه کودک و نوجوان غیردولتی و یک خانه دولتی در بیرجند وجود دارد، تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری برای نگهداری 50 کودک به سه مرکز غیردولتی یارانه پرداخت شده است.

وی اذعان داشت: تعداد 31 فرزند زیرپوشش حمایت در خانواده بوده و همچنین 11 دانشجو از خدمات ارائه شده توسط بهزیستی، شامل کمک هزینه تحصیلی، شهریه دانشجویی و غیره بهره‌مند شدند.

فعالیت سه گروه همیار خانواده در بیرجند

مدیر اداره بهزیستی بیرجند با بیان این‌که سه گروه همیار خانواده در بیرجند وجود دارد، گفت: این طرح با ارتقای سطح توانایی‌های افراد برای حل و رفع مشکلات مربوط به خودشان منجر به عملی کردن فرایند مددکاری گروهی و در نتیجه افزایش خودباوری در زنان سرپرست خانوار شده است.

شرفی هدف کلی این طرح را کاهش وابستگی، توانمند‌سازی گروه‌ها، اشتغال پایدار و در نتیجه تحقق مدیریت غیردولتی بر فعالیت گروه‌ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: همکاری جمعی و مشارکتی بین اعضاء، تقویت عزت نفس و خودباوری و افزایش احساس کفایت در اعضاء گروه‌ها و فراهم کردن بستر مناسب برای تأمین آسایش روحی و روانی از دیگر اهداف این طرح است.

مراجعه 30 متقاضی فرزندخواندگی به بهزیستی

مدیر اداره بهزیستی بیرجند یادآور شد: طی شش ماهه نخست سال جاری 30 متقاضی فرزندخواندگی به این مرکز مراجعه کرده و هشت فرزند به فرزندخواندگی پذیرفته شده است.

شرفی، افتتاح خانه فرزندان ام‌کلثوم در هفته بهزیستی، اردوی تفریحی و فرهنگی فرزندان زیرپوشش، برگزاری مراسم معنوی، جشن‌ها و اعیاد مذهبی در مراکز شبه خانواده، شرکت فرزندان زیرپوشش در کلاس‌های اوقات فراغت و غیره را از جمله فعالیت‌های شش ماهه سال جاری بهزیستی بیرجند در حوزه دفتر شبه خانواده برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت، شش فرزند از شیرخوارگاه ترخیص و تحویل خانواده‌هایشان شدند و پنج فرزند نیز به صورت امین موقت واگذار شدند.

انتهای پیام/69017/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول