اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

دولت توجه بیشتری به برنامه‌های فرهنگی داشته باشد

امام جمعه موقت کرمان گفت: دولت باید با برنامه‌ریزی و نظارت، برنامه‌های فرهنگی را مورد توجه بیشتری قرار دهد.

دولت توجه بیشتری به برنامه‌های فرهنگی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته کرمان ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: فاصله عاشورا تا اربعین داستان یک کاروان است، یک کاروانی که تا کربلا یک کاروان جهاد و شهادت بوده است.

وی افزود: بعد از قصه عاشورا این کاروان، کاروان مصیبت و زیارت شد و زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) در این مسیر برنامه‌ها داشتند و درس‌های زیادی به ما دادند.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: ما از حضرت زینب (س) چیزهای زیادی از جمله سوگواری، عزاداری و ... آموخته‌ایم و حضرت زینب (س) کاری کرد که نه‌ تنها انسان‌های بی‌تفاوت حتی کسانی که مخالف آنها بودند، اشکشان جاری شد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد بزرگترین راهپیمایی تاریخ جهان در همه دوران‌ها یعنی راهپیمایی زائران امام حسین (ع) به سمت کربلا است، در زمان صدام شیعیان برای زیارت امام حسین (ع) روزها در نخلستان‌ها مخفی می‌شدند و شب‌ها به طرف کربلا حرکت می‌کردند.

صباحی با تبریک میلاد پربرکت حضرت عیسی مسیح (ع) بیان کرد: اکثر ظلم‌هایی که در دنیای امروز می‌شود، از ناحیه کسانی است که مدعی پیروی حضرت عیسی مسیح هستند، چرا پیروان عیسی مسیح در این ارتباط عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و از عظمت این پیامبر پاسداری نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی فرمودند «انقلاب اسلامی یک حرکت فرهنگی بوده و مهم‌ترین جبهه در مقابل آن، جبهه فرهنگی دشمن است، باید تلاش کنید که هیمنه استکبار و ظالم را بشکنید».

صباحی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت فرهنگی است و تاکنون کارهای غرورآفرینی از سوی فرزندان این مرز و بوم در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه علمی و نظامی انجام شده که در دنیا قابل عرضه، رقابت و برتری است و در این بین باید به فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر هدایت، نظارت و برنامه‌ریزی فرهنگی از سوی دولت تاکید داشته‌اند، افزود: این امر منافاتی با اینکه کارهای فرهنگی باید مردمی باشد ندارد، زیرا دولت باید با برنامه‌ریزی و نظارت این برنامه‌ها را مورد توجه بیشتری قرار دهد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که همه باید به دین خدمت کنند» و نباید بترسیم از اینکه بگویند دین دولتی شده است، زیرا همه اقشار وظیفه داریم در حوزه توسعه دینی گام برداریم.

انتهای پیام/80018/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول