اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد فرهنگی حوزه هنری استان زنجان:

فضای فرهنگی زنجان در حال حاضر انفعالی است

مسئول واحد فرهنگی حوزه هنری استان زنجان گفت: فضای فرهنگی استان در حال حاضر انفعالی است.

فضای فرهنگی زنجان در حال حاضر انفعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نعمتی بعدازظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی شهرستان زنجان، اظهار داشت: فضای فرهنگی استان در حال حاضر انفعالی است و باید فعالان حوزه فرهنگی استان به صحنه فرهنگی استان آورده شوند.

وی ضمن انتقاد از وضعیت فعلی فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی استان باید مورد توجه همه مسئولان اجرایی قرار داشته باشد.

مسئول واحد فرهنگی حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه به نظر می‌رسد فعالین فرهنگی استان انگیزه لازم برای حضور جدی در فضای فرهنگی استان ندارند، یادآور شد: باید انگیزه لازم برای حضور فعالانه کارشناسان و فعالین حوزه فرهنگی و هنری استان فراهم شود.

این مسئول حوزه فرهنگ و هنر استان را حوزه‌ای مغفول عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ در کشور ما مظلوم واقع شده است و باید در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص غبارزدایی مظلومیت از چهره فرهنگ تلاش کرد.

نعمتی توسعه فرهنگی در استان را نیاز ضروری عنوان کرد و افزود: اعتبارات قابل قبولی در حوزه فرهنگ اختصاص می‌یابد هر چند با فراز و فرودهایی مواجه می‌شود اما فعالیت مسئولان در این حوزه مناسب نبوده و برنامه‌های عملیاتی مناسبی ارائه نمی‌شود.

مسئول واحد فرهنگی حوزه هنری استان زنجان، هنر و فرهنگ را در جهت‌دهی به مسیر پیشرفت کشور موثر دانست و یادآور شد: فرهنگ و هنر دارای چنان قدرتی است که می‌تواند مسیر حرکت کشور را شتاب دهد و موجب توسعه انسانی برای کشور باشد.

وی با بیان اینکه باید نسبت به حوزه فرهنگی و هنری استان و شهرستان جدیت لازم را داشت، افزود: فرهنگ و هنر تاثیر زیادی برای توسعه کشور در ابعاد مختلف دارد.

نعمتی توسعه هر کشوری را مرهون توسعه فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: باید نسبت به اهمیت فرهنگ و توسعه هویتی افراد جامعه اهتمام جدی صورت گیرد.

مسئول واحد فرهنگی حوزه هنری استان زنجان توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید نسبت به توسعه فرهنگ دینی در بین جوانان تلاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/73007/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول