اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

ایمن‎سازی غیرسازه‎ای در گلستان نیازمند فرهنگ‎سازی است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: توجه به ایمن‎سازی غیرسازه‎ای در استان نیازمند آموزش و فرهنگ‎سازی است.

ایمن‎سازی غیرسازه‎ای در گلستان نیازمند فرهنگ‎سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «قاسم سمیعی» بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، اظهار داشت: این نوع ایمن‎سازی در بیمارستان‎ها و مدارس بسیار اهمیت دارد و بی‎توجهی به آن در زمان حوادث طبیعی خطرآفرین است.

وی ادامه داد: متأسفانه 64 درصد بیمارستان‎های کشور از لحاظ سازه‎ای نامقاوم بوده و سه درصد از این بیمارستان‎ها از مقاوم‎سازی غیر سازه‎ای برخوردار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: بی‎شک این مشکل کشور، شامل گلستان نیز می‎شود و باید به تحکیم و مقاوم‎سازی سازه‎ای و غیر سازه‎ای در بیمارستان‎ها و مدارس استان توجه خاصی ارزانی داشت.

سمیعی خاطرنشان‎ کرد: این نقص هشداری برای متولیان حوزه بهداشت و درمان استان است که می‎بایست برای این مشکل تدبیر مناسبی اتخاذ کنند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به وقوع 31 حادثه طبیعی در کشور، یادآور شد: ویژگی مهم این حوادث اصل غافل‎گیری است که باید با برنامه‎ریزی مناسب، نگذاریم این اصل، مدیریت بحران را دچار آشفتگی سازد.

سمیعی ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‎ها برای ایمن‎سازی جامعه نسبت به حوادث غیرمترقبه در اولویت قرار دادن سیاست پیشگیری است.

به گفته وی؛ مدیریت یکپارچه، منظم و سریع در حوادث نیازمند توجه جدی به موضوع پیشگیری، پروژه‎های پیشگیرانه و آموزش ارکان مدیریت بحران و جامعه است

توجه به اختصاص اعتبارات پیشگیرانه به استان‎ها 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تأکید بر اهمیت جایگاه موضوع پیشگیری در کاهش اثرات بلایای طبیعی، اضافه کرد: انتظار می‎رود با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از این به‎ بعد شاهد اختصاص اعتبارات مرتبط با این چرخه از مراحل چهارگانه مدیریت بحران باشیم.

سمیعی متذکر شد: حوزه‎های پیشگیری علاوه بر شناسایی، مطالعه و انجام پروژه‎های پیشگیرانه، می‎تواند حوزه‎های اطلاع‎رسانی، مستندسازی، آموزش و... را نیز در برگیرد.

هزینه‌کرد در حوزه پیشگیری برابر است با کاهش هزینه بخش‌های مقابله و بازسازی

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه پیشگیری در مدیریت بحران استان و کشور خاطرنشان کرد: بی‎شک می‎توان با صرف هزینه‎ اندک در این حوزه، علاوه بر کاهش اثرات بلایای طبیعی از هزینه‎کرد سنگین در حوزه‎های مقابله، بازسازی و بازتوانی جلوگیری کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در پایان اضافه کرد: انتظار می‌رود، همه اعتبارات اختصاصی مرتبط با طرح‎های حوادثی استان در حداقل زمان ممکن و با پیگیری مجدانه دستگاه‎ها به بار نشیند.

به گزارش فارس؛ استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله سیل در این استان روی می‎دهد.

انتهای پیام/83002/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول