اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

شورا‌ی حل اختلاف فرهنگ صلح و سازش را نهادینه کرده است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت:‌ شوراهای حل اختلاف بستر و زمینه صلح و سازش در جامعه را فراهم کرده و به غنای این فرهنگ کمک کردند.

شورا‌ی حل اختلاف فرهنگ صلح و سازش را نهادینه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای حل اختلاف در اردبیل با اشاره به رسالت خطیر شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در جامعه اظهار داشت: مسئولیت اصلی پیشبرد امور در شورا برعهده اعضا بوده و دستگاه قضایی در این خصوص نقش حمایت و پشتیبانی را انجام می‌دهد.

وی تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف را مصداق انجام رسالت دینی و مذهبی ذکر کرد و افزود: اهتمام و سیاست تمام ارکان دستگاه قضایی رسیدن به حد مطلوب خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای وضعیت عمومی جامعه از حیث امنیت و ایجاد آرامش است.

قاصدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید اختلافات جزیی و اجتماعی را به سمت حل و فصل در شوراهای حل اختلاف سوق دهیم و از افزایش ورودی پرونده‌ها و مشکلاتی که برای طرفین دعوا به وجود می‌آید، پرهیز کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: شوراهای حل اختلاف بهترین ظرفیت برای طرح دعاوی عمومی و اجتماعی مردم هستند تا با سعه‌ صدر و شیوه‌های اسلامی، دینی و همچنین مؤلفه‌های مکتبی بتوان این مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

در این دیدار معاون قضایی رئیس کل در امور شوراهای حل اختلاف استان با معرفی اعضای ستادی شوراهای حل اختلاف استان به رئیس کل جدید دادگستری استان گزارشی از اقدامات و عملکرد شوراهای حل اختلاف استان ارائه کرد.

نصرت حسن‌زاده رفع بعضی از مشکلات و موانع موجود در شوراهای حل اختلاف را خواستار شد و بر تداوم تفکر و اندیشه سازنده صلح و سازش در جامعه تاکید کرد.

دادسراها پیش قراول ایجاد امنیت در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین در بازدید از مجتمع دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل، دادسرا را پیش قراول ایجاد امنیت در جامعه دانست.

قاصدی در ادامه سخنان خود گفت: خدمت در دادسرا با وجود مشکلات و سختی‌های موجود نعمتی است که به واسطه آن می‌توان در جامعه نظم عمومی برقرار کرد.

وی اقامه عدل در جامعه را نجات انسان‌ها، ایجاد امنیت و آسایش برای شهروندان دانست و افزود: بی‌شک گسترش عدالت در جامعه مایه خیر و برکت بوده و احکام عادلانه صادر شده از سوی قضات متعهد و با ایمان به کسب بیشتر رضایتمندی عمومی نسبت به دستگاه قضایی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به قانون احیای دادسرا تصریح کرد: بسیاری از وظایف خطیر دستگاه قضایی از جمله فصل خصومت، اجرای احکام کیفری، رسیدگی به شکایات و تظلمات شهروندان، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، تکالیف مدعی‌العمومی، اعزام نمایندگان دادسرا به جلسات و مزایده‌های مختلف و... برعهده دادسرا گذاشته شده و این امر رسالت دادسرا را دو چندان کرده است.

مرتضی بیرام‌زاده خاطر نشان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل در انجام تمام مأموریت‌های خود با تمام توان عمل کرده و در موضوع ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان با قاطعیت تمام با افراد مخل نظم و امنیت به شدت برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در دیدار با رئیس و هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان با تقدیر و تشکر از فعالیت این انجمن در کمک‌رسانی به افراد گرفتار شده در زندان گفت: زندانیان جزو افراد نیازمند اقشار جامعه بوده و یقیناً خانواده‌های آنان نیز آسیب‌پذیرترین و ضعیف‌ترین مردم هستند که بی‌تردید کمک به این افراد اجر دنیوی و اخروی به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام قاصدی بر حمایت‌های دستگاه قضایی از این انجمن تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های بشر دوستانه این انجمن دلگرمی مضاعفی به خانواده‌های زندانیان داده و انجمن بایستی در رفع مشکلات آنان بیش از پیش اهتمام ورزد.

در ابتدای این جلسه جامعی مدیرعامل سابق انجمن حمایت از زندانیان اردبیل گزارشی از عملکرد انجمن ارائه کرده و از مردم شریف استان به خاطر حمایت‌های مادی و معنوی خود به این انجمن تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این جلسه با قدردانی از خدمات جامعی، محمدرضا قائمیان به عنوان مدیر عامل جدید انجمن حمایت از زندانیان اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام/62001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول