اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز:

ترویج فرهنگ عاشورایی نباید محدود به محرم و صفر باشد

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: ترویج فرهنگ عاشورای حسینی (ع) نباید محدود به محرم و صفر باشد.

ترویج فرهنگ عاشورایی نباید محدود به محرم و صفر باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان نهضتی را پایه‌گذاری کردند که تا قیامت چراغ راهی برای بشریت بوده و انسان‌ها با اتکا به این چراغ هدایت، می‌توانند راه سعادت و تعالی را پیدا کنند.

وی افزود: اگر به تاریخ اسلام تا به امروز نگاه کنیم، در می‌یابیم که نهضت عاشورا هدایت‌گر انسان‌ها در دوره‌ها و نسل‌های مختلف بوده و افرادی که از قیام عاشورای حسینی (ع) درس گرفته‌اند، در شناخت راه سعادت و تعالی از مسیرهای انحرافی دچار مشکل و لغزش نشده‌اند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به تهاجم گسترده غرب علیه باورها و اعتقادات مسلمانان به ویژه جوانان ولایی و مومن ایران اسلامی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب به ویژه حکومت‌های ضددینی و ضدانسانی چند کشور زورگوی غربی هزینه‌های میلیارد دلاری برای به انحراف کشاندن جوانان مسلمان انجام داده و نمی‌خواهند نسل جوان ما با باورهای مذهبی و اعتقادی پرورش یابند.

مسعودی تاکید کرد: راه جلوگیری از به انحراف کشیده شدن جوانان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین شاخصه‌های نهضت عاشورای حسینی (ع) است و این مهم همواره باید در اولویت کارها و فعالیت‌های نهادهای دینی، مذهبی و متولیان امور فرهنگی باشد.

وی با تقدیر از علمای دینی استان البرز و مدیران هیئت‌های مذهبی به دلیل اهتمام بر برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دهه‌های اول و دوم محرم امسال گفت: این تلاش‌ها ارزنده و بسیار با ارزش و ضروری است، اما باید توجه داشت که کارهای معنوی و فرهنگی با هدف تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی نباید محدود به محرم و صفر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: تلاش‌هایی که در ماه محرم و صفر برای برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان صورت می‌گیرد، لازم و ضروری است، اما ما باید در تمام طول سال برنامه‌های ویژه برای تبیین شاخصه‌های نهضت حسینی (ع) برای نسل جوان در دستور کار داشته و با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در این راه قدم برداریم.

مسعودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی (ع) گفت: امسال نیز برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری آئین‌های معنوی و مذهبی ویژه اربعین حسینی (ع) در استان البرز انجام شده و این مراسم با حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان در اماکن مقدس و متبرکه البرز، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌های مذهبی با شور خاصی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول