اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

ترویج فرهنگ ایثار مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها است

امام جمعه شهرضا گفت: ایثار و از خود گذشتگی از مهم‌ترین راهکارهای حل معضلات اجتماعی به شمار می‌رود و اصحاب رسانه باید در راستای تبیین این اصل مهم فعالیت کنند.

ترویج فرهنگ ایثار مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات عصر حاضر ابتلای انسان‌ها به بیماری حسادت است و رعایت تقوای الهی مهم‌ترین شیوه مراقبت از اصالت انسانی در برابر این معضل بزرگ است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که همگان باید مدنظر داشته باشند لزوم حفاظت از اصالت خویش در برابر بیماری‌های درونی است که در صورت ابتلا باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به مداوای آن اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه راحت‌طلبی ریشه در نفس انسان‌ها دارد، افزود: نکته مهمی که باید به آن اذعان کنیم مدت کوتاه عمر انسان است و اینکه باید از این فرصت حداکثر استفاده برای انجام امور نیک و خدمت‌رسانی به همگان داشته باشیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و لزوم تدبر در این روز بزرگ گفت: نخستین شکوفه‌های قیام امام حسین(ع) در روز بزرگ اربعین هویدا شد و لازم است از جلوه‌های قیام عاشورایی در تمامی شئونات زندگی فردی و اجتماعی حداکثر استفاده لازم را داشته باشیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه ایجاد وحدت و یکپارچگی بین دو مجموعه حوزه و دانشگاه از مهم‌ترین اهداف آیت‌الله مفتح بوده است، اذعان کرد: امروز روند مدیریتی حاکم بر جامعه از سیاست‌های موجود در سطح این مجموعه تأثیر می‌پذیرد و انتظار داریم با وجود سلیقه‌های مختلف زمینه تحقق وحدت در این عرصه میسر شود.

وی اضافه کرد: به حمد الهی در حال حاضر وحدت و یکپارچگی مناسبی در سطوح مختلف اجتماعی شهرضا ایجاد شده است که باید برای تداوم این امر مهم تلاش کنیم.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایثار و گذشت خانواده یک مقتول در شهرضا طی هفته گذشته گفت: خداوند تبارک وتعالی را شاکریم که این خانواده فرهیخته و بزرگوار قاتل فرزند خود را در وضعیتی که طناب اعدام بر گردن آن آویخته شده بود مورد عفو و گذشت قرار دارند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی را از مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی جامعه برشمرد و افزود: از مجموعه رسانه‌ها و مطبوعات انتظار داریم در جهت ترویج و نهادینه‌سازی این فرهنگ در سطح جامعه تلاش کنند.

یعقوبی با اشاره به اینکه سیاست‌های ضد بشری دولت‌مردان آمریکا چهره حقیقی این افراد را برای جهانیان هویدا کرده است، متذکر شد: از تیم مذاکره کننده ایرانی انتظار داریم باصلابت و بردباری در راستای احقاق حقوق ملت ایران فعالیت کنند.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول